اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

دریای خزر بهترین منطقه از لحاظ شاخص امنیتی است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: دریای خزر بهترین منطقه از لحاظ شاخص امنیتی است.

دریای خزر بهترین منطقه از لحاظ شاخص امنیتی است

جواد قناعت در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‎های تجاری و صنعتی اجلاس ICBC در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بررسی مشکلات اصلی بین کشورهای حاشیه دریای خزر از مهمترین موضوعات اجلاس ICBC در گرگان است.

وی تصریح کرد: امورات بانکی، گمرکی، حمل و نقل به ویژه ویزا از جمله مشکلات اصلی بین کشورهای حوزه دریای خزر است که در اجلاس ICBC مطرح و بررسی می‎شود.

استاندار گلستان بررسی فعالیت‎های اقتصادی، تجاری اتاق‎های بازرگانی این کشورها، جذب توریست و گردشگر، برپایی نمایشگاه‎های عرضه کالا در تولیدات، بررسی فرصت‎های صادراتی و وارداتی، تبادل تجربیات بین اتاق‎های بازرگانی و صنایع و معادن بین کشورهای عضو اجلاس را از مهمترین موضوعاتی بیان کرد که در کارگروه‎های تخصصی اجلاس از فردا بررسی می‌شود.

قناعت ابراز امیدواری کرد این اجلاس، اجلاس پرباری باشد و بتواند سطح تعامل و تبادلات بین کشورهای حاشیه دریای خزر را افزایش دهد.

وی یادآور شد: ایجاد نمایشگاهی برای نخستین بار از تولیدات استان گلستان در کشور قزاقستان از کارهای بسیار خوبی بود که توانست سطح ارتباطات و صادرات استان گلستان را به کشور قزاقستان افزایش دهد و باید تداوم داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: پیش شرط ارتباطات سیاسی، ارتباطات اقتصادی است و این اجلاس می‎تواند سطح روابط سیاسی و اقتصادی پنج کشور حاشیه دریای خزر را افزایش دهد.

قناعت با اشاره به تفاهمنامه شانگ‎های بین کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار داشت: تفاهمنامه شانگ‎های توانست امنیت پایداری بدون حضور بیگانگان بین پنج کشور حاشیه دریای خزر ایجاد کند.

استاندار گلستان دریای خزر را بهترین منطقه از لحاظ شاخص امنیتی ذکر کرد و افزود: این بهترین فرصتی است که کشورهای حوزه دریای خزر بتوانند در سایه تعامل و امنیت پایدار سطح تبادلات اقتصادی را افزایش دهند.

سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر در گلستان با همکاری استانداری گلستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن گرگان، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه و جمعیت هلال احمر ایران در گرگان با حضور مهمانان داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول