اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

بیمه‌شدن 800 صنعتگر زنجانی توسط میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بیش از 800 نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در استان زنجان بیمه شده‌اند.

بیمه‌شدن 800 صنعتگر زنجانی توسط میراث فرهنگی

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان نخستین استانی است که اقدام به تاسیس شهرک صنایع دستی کرده است.

وی در زمینه ساماندهی هنرمندان صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: بیش از 300 نفر نیز از طریق تسهیلات تعریف شده در حوزه مشاغل خانگی وام دریافت کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نمایشگاه در سال جاری نیز برگزار می‌شود.

وی در زمینه راه‌اندازی موزه صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه این موزه کاملا تجهیز شده است، ادامه داد: در مجموع 300 میلیون ریال به منظور خرید اشیا برای موزه صنایع دستی استان یا ساختمان دارایی هزینه شده است.

نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه موزه صنایع دستی استان زنجان شامل بخشی با عنوان صنایع دستی سایر استان‌ها می‌شود، یادآور شد: اشیا شاخص سایر استان‌های کشور از جمله ملیله‌کاری، خاتم‌کاری، لباس‌های سنتی و ... در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

وی در حوزه میراث فرهنگی با بیان اینکه تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و فهرست استانی در طول هفت سال بیش از هشت برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: 10 مورد از آثار معنوی استان زنجان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه مرمت و نگهداری گنبد سلطانیه به عنوان تنها اثر تاریخی استان زنجان که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت این بنای تاریخی 10 برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: گنبد سلطانیه یکی از مهم‌ترین آثار فرهنگی استان زنجان است که برنامه‌ریزی‌های زیادی برای توسعه گردشگری در این منطقه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول