اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

تحولات اجتماعی را باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اصلی‌ترین مکان شکل‌گیری امور تربیتی انسان‌هاست، تحولات ناب اجتماعی را باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

تحولات اجتماعی را باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمدجواد پور‌حسینی ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اصفهان و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تاکنون تولیدات وزارت آموزش و پرورش جوابگوی نیاز جامعه اسلامی و مطالبات رهبر معظم انقلاب نبوده است، به همین دلیل از این پس با استفاده از سند راهبردی، شاهد ایجاد تحولات بزرگی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش ایران و در زمان جمهوری اسلامی، سندی راهبردی بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی شکل گرفته است، تصریح کرد: این سند که پشتوانه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته، یک سند بومی، اسلامی و ایرانی و بر اساس آموزه‌های دینی به وجود آمده است.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ارکان معلم، مدرسه، خانواده، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه را لازمه اجرایی شدن سند راهبردی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ادامه داد: ساماندهی فضاهای آموزشی و تبدیل شیفت‌های دو نوبته مدارس به یک شیفت ثابت صبح، از اقدامات با ارزش وزارت آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 96 درصد از مدارس ابتدایی استان اصفهان تنها در نوبت صبح فعالیت می‌کنند.

پورحسینی بیان کرد: مدیریت زمان آموزش در مدارس از نکاتی است که وزارت آموزش و پرورش به آن توجه کرده و از این پس تنوع محیط‌های آموزشی مانند گردشگاه‌های علمی مد نظر این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی اشاره‌ای به تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه کرد و گفت: در این روز کلاس‌های آموزشی به صورت فیزیکی تعطیل است، اما امر آموزش و تربیت هیچ‌گاه تعطیل‌پذیر نیست.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ساماندهی نیروهای آموزشی اداره‌های آموزش و پرورش، ارتقا سطح شغلی معلمان، هوشمندسازی مدارس و استفاده از کیف و کتاب الکترونیک را از جمله مواردی دانست که در راستای سند راهبردی نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

*استقرار پایه ششم ابتدایی راهی برای حرکت از دانایی به توانایی است

وی در مورد برقراری و استقرار نظام پایه ششم ابتدایی تاکید کرد: در صورت برپایی این نظام آموزشی شاهد بروز حرکت از دانش به سوی بینش هستیم.

پورحسینی تصریح کرد: هر اندازه زمان ماندگاری آموزش‌های عمومی افزایش یابد، سلامتی روحی دانش‌آموزان بیشتر می‌شود و یکی از راه‌های دستیابی به این امر ایجاد پایه ششم ابتدایی است.

*مدرسه اختصاصی قرآن راه‌اندازی شد

وی در مورد دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به راه‌اندازی مدرسه اختصاصی قرآن برای نخستین بار در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان 90 واحد آموزشی اقدام به برپایی این کلاس‌ها کرده‌اند.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد فیلم موهن آمریکایی و صهیونیستی و هتک حرمت به پیامبر اسلام گفت: دشمنان اسلام بدانند با این حرکت مرگ خود را نزدیک کرده‌اند و بازی کردن با احساسات یک امت بزرگ شوخی‌بردار نیست.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول