اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

شهر کلاردشت به‌زودی گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس از گازدار شدن شهر کلاردشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهر کلاردشت به‌زودی گازدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره غذا در دانشگاه گلدشت وضعیت کنده‌کاری‌های معابر کلاردشت را حاصل اقدامات و عملیات گازرسانی عنوان کرد.

وی بیان داشت: مسافران از دیدن این وضعیت متعجب شدند که باید از آنان عذرخواهی کرد.

احمدی لاشکی درباره کیفیت گازرسانی به منطقه خاطرنشان کرد: سه تیم در حال کار هستند و در این زمینه تمام تلاشم را خواهم داشت تا بومیان آسیب نبینند و به‌زودی کلاردشت را گازدار ببینیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: کلاردشت را باید با توجه به تاریخ و فرهنگش ببینیم و برای مردم که خواسته‌شان توسعه و آبادانی بیشتر است تلاش‌های در خور شان داشته باشیم.

وی درباره نخستین جشنواره غذا در دانشگاه گلدشت گفت: همه اینها نشان از این دارد که کلاردشت مهد فرهنگ و تمدن است و جلوه‌های ارزشمند فرهنگی را می‌توان در هنر دستی و آثار هنری موجود در غرفه‌های این جشنواره دید.

احمدی لاشکی اظهار داشت: با بازدیدی که از غرفه‌ها داشتم درک کردم که با حداقل امکانات چنین جشنواره‌ای را انجام دادید و چقدر زیبا بود که در  حاشیه جشنواره غذا در قالب غرفه‌های مختلف، هنر فرش کلاردشت، ادوات و وسایل قدیم کار و زندگی را به نمایش گذاشتید که جذابیت خاصی داشت.

وی افزود: کسانی که از راه‌های دور آمدند و فقط گردشگری کلاردشت را می‌شناختند این فرهنگ غنی مردم کلاردشت  را لمس کردند.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مردم نشان دادند که از اینچنین جشنواره‌هایی استقبال می‌کنند و برای‌شان لذت‌بخش است و به این جهت است که به مسئولان بخش و شهر کلاردشت اعلام می‌کنم که جشنواره‌هایی اینچنینی که در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ اصیل است و هنر و ذوق در آن نمایان می‌شود را حمایت کنند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: امروز جشنواره غذا در کنار دستپخت خوب و حرفه‌ای هنرمندان آشپز، هنرهای دیگری را هم در کنار خود آورد و هر مراجعه‌کننده‌ای باب تمایل و علاقه‌اش از فضای جشنواره بهره برد، موسیقی محلی که در این برنامه اجرا شد برای نسل قدیم خاطره‌انگیز و برای نسل جدید هم جالب و هم لذت‌بخش است.

عضو هیئت رئیسه کمیته آموزش پزشکی و آموزش عالی با اشاره به اینکه کلاردشت ظرفیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی را دارد، اظهار داشت: مسئولان کلاردشت با مردم همراهی کنند تا بیش از پیش شاهد اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی باشیم، برگزاری برنامه‌های بومی و محلی در روستاهای کلاردشت بیشتر شود تا نسل جدید از فرهنگ و تمدن غنی این دیار نا‌آشنا نماند.

دبیر فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جشنواره‌هایی مثل جشنواره غذای کلاردشت در کنار رقابت، رفاقت و تلاش برای فرهنگ‌سازی را شاهد هستیم که خود این مسئله نیز زیباست و باعث نشاط می‌شود و پویایی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول