اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد

شفاف‌سازی در بحث تسهیلات به زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر شفاف‌سازی در بحث تسهیلات ارائه شده به آسیب دیدگان زلزله تاکید کرد و گفت: باید نوع تسهیلات ارائه شده به زلزله‌زدگان مشخص شود.

شفاف‌سازی در بحث تسهیلات به زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عطا الهی سلطانی‌صبور بعدازظهر امروز در نشستی با رئیس‌دانشگاه تبریز، رئیس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، مدیرکل نوسازی مدارس استان و جمعی از مدیران دانشگاه تبریز در محل تالار علامه جعفری این تبریز  با بیان اینکه در این سفر با حضور در مناطق مختلف زلزله‌زده این استان تمهیدات پیش‌بینی شده برای دانش‌آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: وضعیت مدارس و مراکز آموزش عالی مناطق زلزله‌زده در این بازدید ارزیابی خواهد شد که بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید در این منطقه به موقع و مناسب صورت بگیرد چراکه این امر اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد و علاوه بر این با حکمفرما کردن آرامش در منطقه موجب امیدآفرینی شده و بخشی از آلام سنگین آسیب‌دیدگان را تسکین دهد.

نماینده مردم رزن با اشاره به اینکه در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده و موانع اجرایی در این زمینه و مسائل آموزشی منطقه تهیه خواهد شد، گفت: پس از جمع‌بندی این گزارش در کمیسیون آموزش و تحقیقات از وزرای مربوطه برای رفع مشکلات و ارائه برنامه عملی در کمیسیون دعوت خواهیم کرد.

وی در ادامه به وضعیت مراکز آموزشی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس گزارشی که ارائه شده مدارس100 درصد تخریب شده نداریم و اکثریت مدارس دایر هستند.

سلطانی‌صبور افزود: در خصوص وضعیت مراکز آموزش عالی مناطق زلزله‌زده نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده ضمن بازدید گزارش لازم تهیه خواهد شد.

نماینده رزن زلزله را الطاف خفیه الهی دانست و گفت: در سال 82 زلزله شدیدی در منطقه رزن رخ داد که ما آن را از لطف خداوند می‌دانیم و با تجاربی که داریم اگر مقابله با زلزله درست برنامه‌ریزی و مدیریت شود مانع از مهاجرت و توسعه و سرمایه‌گذاری جدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برآوردهای اولیه اعلامی در زمینه خسارت کامل نیست، گفت: باید بحث تورم را نیز در این زمینه در نظر گرفت چراکه افزایش قیمت‌ها به طور مستقیم بر این امر و قدرت خرید تاثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه هر چه اجرای پروژه طولانی‌تر شود هزینه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: یکی از راه‌های کاهش هزینه این است که تلاش کنیم طرح‌ها با سرعت به اجرا درآیند.

سلطانی‌صبور همچنین بر شفاف‌سازی در بحث تسهیلات ارائه شده به آسیب‌دیدگان زلزله تاکید کرد و گفت: باید نوع تسهیلات ارائه شده به زلزله‌زدگان مشخص شود چراکه عواقب بعدی آن تا مدت‌ها با مردم تحت حمایت همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول