اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایمن‌سازی 14 هزار مشترک گاز در مناطق زلزله‌زده ورزقان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی از ایمن‌سازی 14 هزار مشترک گاز در شهرستان ورزقان بعد از زلزله خبر داد.

ایمن‌سازی 14 هزار مشترک گاز در مناطق زلزله‌زده ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی صبح امروز با اشاره به آمار کلی قطعی گاز روستاهای آسیب‌دیده از زلزله افزود: با وقوع زلزله تاسیسات و تجهیزات گاز در 129 روستا و شهر ورزقان در معرض آسیب قرار گرفت و جریان گاز 14 هزار و 790 مشترک با وقوع این زلزله مهیب قطع شده بود که  تلاش کارکنان خدوم شرکت گاز استان و بهره‌گیری از همیاری اکیپ‌های نشت‌یابی شرکت گاز استان اردبیل و آذربایجان‌غربی، با نشت‌یابی به موقع تاسیسات گاز ایمن‌سازی شد.

وی ادامه داد: با نشت‌یابی از یک‌هزار و 213 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز و ایمن‌سازی تاسیسات در مناطق زلزله‌دیده جریان گاز 118 روستا و شهر ورزقان با تعداد 13 هزار و 200 مشترک در 48 ساعت اولیه به مدار مصرف گاز طبیعی متصل شده و 16 روستای باقیمانده نیز به دلیل تخریب 100 درصدی عملاً امکان گازرسانی مقدور نبوده است.

این مسئول تصریح کرد: جمع‌آوری دو هزار علمک گاز و یک‌هزار و 800 کنتور و رگلاتور آسیب دیده از زلزله و انجام تعمیرات از دیگر اقدامات اجرایی این شرکت در خدمت‌رسانی به مردم حادثه‌دیده بوده است.

دینی با اشاره به برنامه اجرایی در حوزه گازرسانی به مناطق زلزله‌دیده استان گفت: رویکرد ویژه این شرکت در خدمت‌رسانی به مردم حادثه‌دیده واگذاری انشعاب موقت برای مصارف عمومی نظیر مدارس، حمام صحرایی، سرویس‌های بهداشتی، مراکز اورژانس بوده و در خصوص برنامه اتخاذ شده برای گازرسانی، اولویت اول روستاهایی است که قبلاً مشترک گاز بوده‌اند.

وی افزود: در دومین وهله روستاهایی که عملیات گازرسانی در دست اجرا بوده که به دلیل وقوع زلزله متوقف شده و در مرحله سوم روستاهایی که در اثر زلزله تخریب شده‌اند، ولی مشترک گاز نبوده‌اند که در این خصوص نیز طبق برنامه‌های مصوب ستاد و بر اساس سیاست‌گذاری دولت نسبت به گازرسانی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به آمادگی این شرکت در تامین جریان مستمر گاز طبیعی در استان اعلام کرد: برنامه اجرایی این شرکت گازرسانی به تناسب پیشرفت احداث ساختمان‌های مسکونی مقاوم در مناطق زلزله‌دیده خواهد بود و هر جا ساختمانی احداث شد متعاقباً انشعابات گاز آن به دست توانمند کارکنان خدوم شرکت گاز استان دایر خواهد شد، تا در کمترین زمان ممکن شاهد آبادانی بیش از پیش مناطق زلزله‌دیده استان باشیم.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول