اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی کشور را از صادرات نفت بی‌نیاز می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر صنایع دستی ساماندهی شود و سرمایه گذاری مناسبی در این بستر صورت بگیرد با صادر کردن آنها به کشورهای دیگر می‌توان از صادرات نفت بی‌نیاز شد.

سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌دستی کشور را از صادرات نفت بی‌نیاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی این استان، اظهار داشت: صنایع دستی با توجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن می‌تواند به عنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان در سطح جهانی نقش ایفاء کند.

وی با بیان اینکه سه عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات صنایع دستی نهفته است، گفت: اگر امروز ما به اتکاء درآمدهای ناشی از نفت و سایر فرآورده‌های آن نمی‌توانیم از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های غیرنفتی استفاده مطلوب کنیم به هیچ‌وجه نشان‌دهنده نبود یا کم ارزش بودن این قابلیت‎ها در کشور نیست.

ریاحی خاطرنشان کرد: آن روزی که کشور از ذخایر نفتی تهی شود تنها چیزی که می‌تواند به داد کشور برسد و این تمدن بزرگ را صیانت و حمایت کند صنایع دستی است که ریشه در فرهنگ و تمدن این ملت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارزش بالقوه صنایع دستی ایران به گونه‌ای است که اگر این صنایع ساماندهی و تقویت شوند و سرمایه‌گذاری لازم در مورد تولید آنها صورت گیرد با صادر کردن آنها به کشورهای دیگر می‌توان از صادرات نفت بی‌نیاز شد.

وی با تأکید بر اینکه هنرهای سنتی جزیی از فرهنگ ملی ما نیست بلکه پایه و اساس آن است، گفت: ممکن است از طریق خیلی از ابزارها مثل بازرگانی، سیاست و ... بتوان گفتگو کرد اما آنچه ماندنی است ابزاری است که برگرفته از دل هنرمند و عجین شده با ذره ذره وجودش باشد.

ریاحی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام گرفته از سوی این اداره کل در شش ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: مرمت 21 مسجد تاریخی استان با  صرف 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات ملی و تسریع در صدور کارت بیمه فعالان صنایع دستی بخشی از اقدامات انجام گرفته از سوی این اداره کل است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول