اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان خبر داد

ضرورت تشکیل پلیس ناوگان حمل و نقل عمومی در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان بر ضرورت تشکیل پلیس ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

ضرورت تشکیل پلیس ناوگان حمل و نقل عمومی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، حسین شعبانی این پلیس را نوعی مشارکت مردمی برشمرد و گفت: اعضای این پلیس را مجموعه‌ای از بازرسان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسیرانی، اتوبوسرانی، آژانس‎های تلفنی تشکیل می‎دهند که در راستای اجرای ماده دو قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و نیز شرح وظایف خود در کاهش تخلفات رانندگی می‎توانند با پلیس همکاری کنند.

وی تصریح کرد: پلیس می‎توانند از کمک این افراد برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و پیشگیری از تخلفات استفاده کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با اشاره به توان پلیس در برخورد با متخلفان گفت: پلیس قاضی جاده‎ها است با این تفاوت که قضات برای رسیدگی به تخلفات باید تشریفات رسیدگی را رعایت کنند در حالی که پلیس راهور به محض مشاهده، توان برخورد با متخلفان را دارد.

شعبانی با تاکید بر برخورد با تخلفات کوچک گفت: تخلفات کوچک به مرور تاثیر خود را در جامعه می‎گذارد و اگر جلوی جرائم کوچک را بگیریم در آینده از بروز جرائم بزرگ‎تر پیشگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خراسان‎رضوی و طرح سبک زندگی و آسیب‎ها گفت: یکی از آسیب‎هایی که جامعه ما را فرا گرفته است تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی است.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به موضوع ساماندهی مسافربرهای شخصی اشاره کرد و گفت: با افزایش قیمت بنزین تصور می‎شد از تعداد مسافربرهای درون و برون‎شهری کاسته شود اما تغییری در این بخش ایجاد نشد و ما هنوز بعد از گذشت سال‎ها نتوانسته‎ایم این مسافربرها را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول