اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

مسئولان با ایجاد بستر‌های مناسب زمینه را برای افزایش جمعیت فراهم کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: مسئولان با راه‌کارهای مناسب و ایجاد بسترهای حمایتی از خانواده‌ها، زمینه را برای افزایش جمعیت فراهم کنند.

مسئولان با ایجاد بستر‌های مناسب زمینه را برای افزایش جمعیت فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام به ریاست امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در حاشیه این نشست علیرضا نیکروز بر لزوم پیگیری بیانات مقامات معظم رهبری مبنی بر افزایش میزان زاد و ولد تأکید کرد.

فرماندار چرام با اشاره به این‌که موضوع ازدواج در جامعه رو به کاهش است، عنوان داشت: تسهیل ازدواج با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه یکی از موضوعات مهم و اساسی جامعه است که جوانان و خانواده‌ها درگیر این موضوع هستند.

وی با بیان این‌که باید از پیر شدن جمعیت جلوگیری کنیم، ابراز کرد: این شورا باید راه‌کارهای افزایش جمعیت شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد.

این مسئول کاهش نرخ جمعیت را تهدیدی بزرگ برای کشور دانست و متذکر شد: سفارشات مقام معظم رهبری در این‌باره بسیار زیبا و به جا بود و باید سرلوحه کار تمام مسئولان قرار بگیرد.

نیکروز با اشاره به این‌که کشور در نیمه‌های دهه 70 با کاهش نرخ جمعیت مواجه شد، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز همچین موردی باید همه دستگاه‌ها و نهادها همراهی و همکاری کنند که بتوانیم از این طریق جوانان را تشویق به ازدواج و افزایش نسل کنیم.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با بیان این‌که نرخ جمعیت در زمان دوران دفاع مقدس 20 سال بوده است، خاطرنشان کرد: متوسط سنی جمعیت ایران امسال 29 سال است.

وی اضافه کرد: متوسط هر خانوار ایرانی در حال حاضر سه نفر است و این آمار اکنون در کشورهای دیگر هشت نفر است.

فرماندار چرام جمعیت را یکی از شاخص‌های مهم توسعه و پیشرفت هر کشوری ذکر کرد و ابراز داشت: اگر برنامه‌ریزی نکنیم در آینده کشور با بحران جمعیتی رو به رو خواهد شد.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام بیان کرد: با راه‌کارهای مناسب باید در زمینه افزایش جمعیت کشور و ایجاد بسترهای حمایتی از خانواده‌ها، اقدامات مؤثری انجام داد.

گفتنی است محمدقلی جمالی رئیس آموزش و پرورش شهرستان چرام در این نشست از وام ازدواج 5 میلیون تومانی به فرهنگیان مجرد و وام 3 میلیون تومانی به فرزندان فرهنگیان خبر داد.

انتهای پیام/82002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول