اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان‌رضوی خبر داد

آمادگی 27 پایگاه اوقاف برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: 27 پایگاه اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی شامل 17 بقعه متبرکه و امامزاده، 10 مسجد و حسینیه کار میزبانی از زائران پیاده رضوی را بر عهده دارند.

آمادگی 27 پایگاه اوقاف برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در جمع مدیران اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: 27 پایگاه اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی شامل 17 بقعه متبرکه و امامزاده، 10 مسجد و حسینیه کار میزبانی از زائران پیاده رضوی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه برای پذیرایی از این زائران 12 شهرستان با تمام امکانات به حالت آماده‌باش درمی‌آیند اظهار داشت: این پایگاه‌ها در مسیر جاده تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، داورزن، گناباد، بجستان، کاشمر، بردسکن و قوچان واقع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: در پایگاه‌های اوقاف و امور خیریه، زائران اسکان داده می‌شوند و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال همزمان با دهه آخر ماه صفر، شاهد سفر زائران پیاده امام هشتم (ع) از شهرستان‌های مختلف به مقصد مشهد مقدس برای شرکت در مراسم عزاداری این دهه هستیم.

گنابادی‌نژاد افزود: برای ارائه برنامه‌های فرهنگی مذهبی به زائران پیاده رضوی 26 روحانی مجرب در پایگاه‌های اوقاف و امور خیریه مستقر می‌شوند.

وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، مشاوره‌های دینی و مذهبی، برپایی حلقه‌های معرفت، قرائت زیارت حضرت رسول (ص) و برپایی مراسم عزاداری ویژه دهه آخر صفر از برنامه‌های فرهنگی و دینی در پایگاه‌های فعال اوقاف و امور خیریه است.

طرح اسکان و پذیرایی به زائران پیاده از 19 تا 23 دی ماه همگام با حرکت این گروه از زائران که برای شرکت در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس هستند، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/70001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول