اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه کمک به کودکان سرطانی در اهواز

سرطان میراثی ناخواسته در بطن زندگی/ سرطان پایان زندگی نیست

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره غذای کودکان سرطانی با تعامل و همکاری موسسه خیریه شفاجویان حمایت از کودکان مبتلا به سرطان "مشک" در پارک دولت اهواز برگزار شد.

سرطان میراثی ناخواسته در بطن زندگی/ سرطان پایان زندگی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرطان بیماری ترسناکی است و لحظه تشخیص آن یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی فرد بیمار و خانواده اوست؛ بسیاری حتی از شنیدن اسم سرطان هم ترس و واهمه دارند اما از حقیقت نمی‌توان گریخت.

کودکانی هستند که بدون اراده و میل باطنی‌شان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و صرفاً به‌علت داشتن بیماری از حق طبیعی زندگی در میان جمع محروم شده و گوشه انزوا را برگزیده‌اند و هر از چند گاهی به مناسبتی از آنها یادی می‌شود.

خانواده‌های بسیاری از این کودکان بیمار با مشکلات مالی درگیر هستند و برای تهیه داروهای مورد نیاز فرزندانشان نیازمند کمک هستند؛ موسسه خیریه شفاجویان حمایت از کودکان مبتلا به سرطان "مشک" از جمله موسساتی است که در کمک به این کودکان پیشگام بوده و در این راستا سومین جشنواره غذای کودکان سرطانی را جمعه شب ششم بهمن ماه در پارک دولت اهواز برگزار کرد.

*کمک به کودکان سرطانی کمک به معنویت است

رئیس هئیت مدیره موسسه شفاجویان مشک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در اهواز اظهار کرد: با ایجاد این موسسه و جمع‌آوری کمک برای کودکان سرطان در واقع به خودمان کمک می‌کنیم و نیازهای معنوی خود را برطرف می‌کنیم.

وی افزود: عایدات این جشنواره برای حمایت از کودکان سرطانی در زمینه تهیه دارو، بستری، پیوند و حمایت مالی از خانواده‌های آنان مصرف می‌شود با این اعتقاد که این خانواده‌ها به دلیل مشکلات بیماری که با آن روبه‌رو هستند، حداقل در زمینه مسائل مالی مشکلی نداشته باشند.

*برگزاری جشنواره برای سومین سال متوالی

به گفته وی این جشنواره سومین بار است که در اهواز برگزار می‌شود و مسئولان استان در راستای صدور مجوز همکاری‌های لازم را مبذول داشته‌اند.

رئیس هئیت مدیره موسسه شفاجویان مشک با تأکید بر لزوم افزایش برنامه‌های آموزشی در حوزه تغذیه در راستای جلوگیری از افزایش بیماری‌ها، فقر اقتصادی را از دلایل مهم وخیم شدن وضعیت برخی بیماران سرطانی عنوان کرد و گفت: حمایت از اینگونه بیماران یک وظیفه مهم است.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهم اگر قلبشان برای مردم نیازمند می‌تپد در این جشنواره‌ها حضور داشته باشند زیرا با حضور در این مراسم‌هاست که انسان انگیزه‌ای برای کمک پیدا می‌کند و می‌تواند دردی را دوا کند.

رهبر در زمینه تهیه غذاهای جشنواره این چنینی توضیح داد: ما به بانوانی که در گذشته با این موسسه همکاری داشتند در راستای برگزاری جشنواره غذا اطلاع دادیم که 35 نفر از آنها برای تهیه غذا اعلام آمادگی کردند که غذاها را در مکان‌های مناسب تهیه و به اینجا منتقل کردند.

وی در پایان تصریح کرد: این جشنواره نسبت به گذشته با نظم بسیار بهتری برگزار شد و استقبال مردم نیز بی‌نظیر بوده است.

*خانواده‌های بچه‌های سرطانی برای تهیه دارو در مضیقه هستند

شیما زنگنه یکی از اعضای موسسه مشک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در اهواز اظهار کرد: بچه‌های سرطانی با دست به گریبان بودن با بیماری‌شان در سختی هستند و بسیاری از آنها به دلیل مشکلات اقتصادی از دست می‌روند زیرا خانواده‌های آنها توانایی تهیه دارو و آمپول‌های آنها را ندارند.

وی بیان کرد: هر آن که احساس می‌کند توانایی کمک به این کودکان را دارد می‌تواند به موسسه مشک مراجعه کند و کمک‌های مادی و معنوی خود را ارائه دهد.

زنگنه در پایان تنوع و کیفیت غذاهای جشنواره را عالی توصیف کرد و استقبال مردم را بی‌نظیر دانست.

*اینگونه برنامه‌ها همدلی همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی را می‌طلبد

موالی‌زاده یکی از شهروندان اهوازی حاضر در این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وظیفه هر کدام از ما شهروندان است که با حضورمان، برگزار کنندگان این جشنواره و کسانی را که قرار است نفعی به آنها برسد را تشویق کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری این جشن‌ها هماهنگی و همدلی همه ارگان‌های دولتی و غیردولتی را می‌طلبد و همه باید دست در دست هم نهیم تا  تعداد این گردهمایی و جلسات بیشتر شود تا موج زیبایی از حضور مردم شکل گیرد.

این شهروند اهوازی خاطرنشان کرد: اگر نظم و تکرار این کارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه بیشتر شود استقبال مردم نیز مضاعف می‌شود.

*اطلاع‌رسانی‌ در راستای استقبال مضاعف ارزشمند است

مریم پرچمی یکی از شهروندان اهوازی در خصوص این جشنواره چنین گفت: از اینکه این حرکت بسیار ارزشمند در اهواز و توسط یک موسسه غیردولتی انجام شده احساس خوشحالی می‌کنم و امیدوارم از این دست کارها برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز صورت گیرد.

وی معتقد است این یک کار خداپسندانه است که در صورت تبلیغات و اطلاع رسانی‌های قبلی می‌تواند با استقبال خوب مردم همراه شود.

این شهروند اهوازی خاطرنشان کرد: نمی‌توان انجام کارهای عام‌المنفعه را به عهده یک ارگان خاص گذاشت بلکه همه باید کمک کنیم تا جامعه‌ای زیبا داشته باشیم و آینده خوبی را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

امیدوار هستیم این نوع جشن‌های خداپسندانه به طور مکرر در استان ما برگزار شود و با رسانه ای کردن این جشنواره‌ها و آشنایی بیشتر مردم با مشکلات خانوده‌های بی بضاعتی که از داشتن کودک سرطانی رنج می‌برند، گام مهمی در راستای حمایت از کودکان سرطانی برداشته شود و بتوان دنیایی را که این کودکان برای خود ساخته و نقشی را که آرزو دارند را محقق ساخت.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول