اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال آینده

جشنواره هنرهای تجسمی به صورت منطقه‌ای در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از سال آینده به صورت منطقه‌ای در همدان خبر داد.

جشنواره هنرهای تجسمی به صورت منطقه‌ای در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، خسرو بیات عصر امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان در ملایر با اشاره به ظرفیت‌های هنری استان همدان در رشته‌های مختلف به خلق آثار برجسته هنرمندان در هنرهای تجسمی اشاره کرد و اظهار داشت: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان با هدف فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و تعالی هنرهای تجسمی و شناخت بیشتر استعدادهای هنرمندان به مدت دو روز با حضور گسترده هنرمندان سراسر استان در ملایر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در هنرهای تجسمی امسال کیفیت و کمیت کار هنرمندان استان بسیار بالا و قابل قبول بود، گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقای هنرهای تجسمی استان و تشویق بیشتر هنرمندان و با توجه به ظرفیت‌های هنری در استان و شهرستان ملایر در هنرهای تجسمی از سال آینده این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: ما پیشنهاد این موضوع را به وزارتخانه خواهیم داد و و سعی خود را برای اعتلای این امر مهم به کار خواهیم بست که برگزاری جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی از سال آینده در استان عملی شود.

وی به برگزاری دیگر جشنواره‌های هنری در سطح استان در سال جاری و ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود تحریم‌ها با همت بلند هنرمندان استان، امسال شاهد برگزاری جشنواره‌های هنری در استان بوده و تا پایان سال خواهیم بود.

بیات در ادامه به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کشور اشاره کرد و افزود: این جشنواره نیز در اسفندماه در 9 رشته برگزار می‎‌شود.

وی عنوان کرد: استان همدان سه بخش این جشنواره را در رشته عکس، کاریکاتور و پوستر با دو محور عدالت و زندگی شاداب پذیرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره شعر فجر در همدان با حضور شش استان در اسفندماه خبر داد و گفت: همه این جشنواره‌ها با حضور هنرمندان استان پررنگ‌تر خواهد شد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های هنری شهرستان ملایر اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان ملایر در عرصه‌های مختلف علمی، هنری صنعتی و... سرآمد است و باید از هنرمندان شهرستان در زمینه‌های مختلف بیشتر حمایت شود.

بیات در پایان سخنانش با توجه به ظرفیت‌های هنری شهرستان، خواستار ایجاد رشته‌های هنری در دانشگاه‌های ملایر شد.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول