اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد

تزریق‌ co2 در مخزن نیروگاه رامین اهواز برای نخستین ‌بار‌

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: برای نخستین‌بار در کشور، co2 در مخزن نیروگاه رامین اهواز به منظور جلوگیری از آلایندگی تزریق می‌شود.

تزریق‌ co2 در مخزن نیروگاه رامین اهواز برای نخستین ‌بار‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید بورد در پنجمین کنفرانس نیروگاه‌های برق اظهار داشت: بیش از 83 درصد از تولید نفت کشور و 16 درصد گاز کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت در 400 کیلومتر مربع در پنج استان فعالیت دارد و یک رابطه تنگاتنگ و دوگانه با وزارت نیرو دارد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: در حال حاضر گاز تمام نیروگاه‌های کشور را با 153 کارخانه و 9 شرکت تأمین می‌کنیم.

بورد تصریح کرد: میزان مصرف برق در شرکت نفت بسیار بالا است و با توجه به نیمه دوم عمر برخی مخازن، مصارف برق ما روز به روز بیشتر خواهد شد و باید به سمت انرژی‌هایی با تولید بیشتر و هزینه کمتر حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه گازهای پراکنده بسیاری در سطح کشور داریم، عنوان کرد: می‌توانیم از این منبع برای تولید برق و انرژی استفاده کنیم و با همکاری وزارت نیرو تولید را بالا ببریم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه باید به تولید برق پراکنده دست پیدا کنیم، اضافه کرد: برای تأمین گاز مصرفی نیروگاه‌ها همچون گذشته همکاری می‌کنیم و با وجود نیاز به گاز در سرما در مخازن نفتی، تزریق گاز را به مخازن نفتی قطع کردیم و این مسئله عدم تولید نفت و تأمین احیای مخازن را به دنبال دارد و می‌توانیم از این انرژی در مناطق مرزی و کوهستانی استفاده کنیم.

بورد در پایان با اشاره به اینکه در استان خوزستان سدهای آبی بسیاری وجود دارد، یادآور شد: در حوزه‌های سد آبی مشکلات مضاعفی وجود دارد و اخیراً مسئولان تصمیم گرفتند یک کارگروه مشترک تشکیل دهند و به بررسی مشکلات در این زمینه بپردازند.

انتهای پیام/2329/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول