اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای خط انتقال گاز منطقه پری صورت می‌گیرد

بهره‌مندی 1700 خانوار و نیروگاه‌های یک و دو زنجان از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اجرای خط انتقال گاز منطقه پری، یک‌هزار و 770 خانوار روستایی و نیروگاه‌های یک و دو و سیمان قزل‌اوزن و مجتمع پتروشیمی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 1700 خانوار و نیروگاه‌های یک و دو زنجان از گاز طبیعی

سیدسعید عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه این طرح از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان زنجان است، اظهار داشت: برای اجرای خط انتقال گاز منطقه پری 20 میلیارد تومان اعتبار برآورد هزینه شده است.

وی افزود: برای اجرای این خط انتقال یک ایستگاه فرستنده، یک ایستگاه گیرنده توپک، دو ایستگاه CPS ،2 ایستگاه انشعاب اصلی و دو مورد شیر بین‌راهی طراحی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اظهار داشت: خط انتقال گاز 12 و 20 اینچ منطقه پری از خط انتقال گاز 48 اینچ دوم آذربایجان منشعب شده و به طول 61 کیلومتر تا نزدیکی روستای پری ادامه دارد.

وی با اشاره به جمعیت 4 هزار و 657 نفری شهرستان ماهنشان که 4.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: با بهره‌مندی دو شهر ماهنشان و دندی 100 درصد از جمعیت شهری این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

عسگریان همچنین از بهره‌مندی 23.6 درصد خانوار روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر از 130 روستای ماهنشان 16 روستا بهره‌مند از گاز و عملیات گازرسانی در چهار روستا تداوم دارد.

وی اجرای خط انتقال گاز منطقه پری را طرحی ارزشمند در تکمیل و تسریع گازرسانی به روستاهای شهرستان ماهنشان عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از ارائه خدمات به بیش از 4 هزار و 650 مصرف‌کننده خانگی شهری و روستایی، 284 مصرف‌کننده تجاری و 3 واحد صنعتی خبر داد و افزود: اجرای 48 کیلومتر خطوط انتقال گاز، 170 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز، نصب 4 هزار و 905 علمک و بهره‌مندی شهرک صنعتی ماهنشان از گاز طبیعی از جمله اقدامات شرکت شرکت گاز استان زنجان در ارائه خدمات به شهروندان ماهنشانی است. 

گفتنی است؛ کلنگ عملیات اجرایی خط انتقال گاز 12 و 20 اینچ منطقه پری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مدیر عامل شرکت گاز، برخی مدیران و مسئولان اجرایی استان و اهالی منطقه، به زمین زده شد.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول