اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی:

رؤسای دانشگاه‌های آزاد باید اشاعه ‌دهنده مباحث دینی باشند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رؤسای دانشگاه‌های آزاد باید مباحث دینی را در مجموعه دانشگاه اشاعه دهند.

رؤسای دانشگاه‌های آزاد باید اشاعه ‌دهنده مباحث دینی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،‌ صمد مؤمن‌بالله با اشاره به رویکرد فرهنگی شصت و ششمین اجلاس شورای مرکزی، هیئت امنایی شدن مدیریت دانشگاه‌های آزاد اسلامی را در راستای ارتقای مسایل فرهنگی بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: مطمئناً با هیئت امنایی شدن دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحدهای دانشگاهی در شهرستان با توجه به شخصیت حقیقی و حقوقی که دارند با تعامل همکاری صمیمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان‌ها، استاندار، امام جمعه که همگی این افراد منصوبان مقام معظم رهبری و یا مورد تأیید نظام هستند می‌توانند با دغدغه مضاعفی، مسائل فرهنگی را دنبال کنند.

وی افزود: رؤسای واحد باید استادان، کارکنان و دانشجویان را با مباحث دینی بیشتر آشنا کنند و مباحث معرفت‌شناسی را در بین این اقشار منتشر کنند، چرا که مقولات فرهنگی در همه جای کشور وجود دارد و اگر قشر دانشگاهی از این مقوله‌ها تأثیر بگیرد همه اقشار جامعه از این موهبت بهره‌مند می‌شوند.

مؤمن‌بالله با اشاره به مباحث مطرح شده در کار گروه‌های فرهنگی این اجلاس یادآور شد: در جلسات کار گروه‌ها که با حضور رؤسای واحدهای دانشگاهی، رؤسا و دبیران مناطق و تمامی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی برگزار شد مباحث بسیار مهمی مطرح شد که از جمله آن می‌توان به نقش راهبردی حوزه فرهنگ و ترسیم نقشه جامع فرهنگی با حضور تمامی متولیان فرهنگی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تأکیدات ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص در اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی، نگاه تخصصی منابع برای ارتقای فرهنگ اسلامی توسعه منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی در حوزه فرهنگی، حل مشکل جذب اعضای هیئت علمی گروه معارف به عنوان بازوهای فرهنگی از دیگر مباحثی بود که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.

مؤمن‌بالله با تشکر از مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همکاران وی برای میزبانی عالی شصت و ششمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به امکانات بسیار خوب فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ساخت مسجد بزرگ امام رضا (ع) در این دانشگاه که دارای فضای بسیار خوبی است موجب ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برای انجام فرایض دینی می‌شود.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول