اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان خبر داد

اولین نیروگاه خورشیدی خانگی رونمایی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: اولین نیروگاه خورشیدی خانگی در مشهد رونمایی می‎شود.

اولین نیروگاه خورشیدی خانگی رونمایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن متولی‌زاده ظهر امروز در نخستین کنگره اتوماسیون صنعت برق در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: 112 سال پیش عموم مردم ایران برای اولین بار در حرم امام رضا(ع) با روشنایی برق آشنا شدند و اکنون در حالیکه بیش از 1 میلیارد نفر از ساکنین کره زمین از نعمت برق بی‎بهره هستند، به برکت جمهوری اسلامی ایران 70 درصد جمعیت شهری و روستایی ایران از نعمت برق بهره می‌برند.

وی افزود: صنعت برق ایران در بسیاری از شاخص‌ها از جمله تولید و صادرات برق در جهان رتبه اول را دارد و به برکت همجواری با بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) و به همت و تلاش همکاران در عرصه تولید این افتخار را داریم که شرکت صنعت برق خراسان در بین شرکت‌های کشور در خیلی از شاخص‌ها رتبه اول را دارد.

متولی‌زاده بیان کرد: تلفات انرژی در منطقه خراسان از متوسط کشور 4 درصد کمتر است و انرژی تولید نشده ما در حوادث یک پنجم متوسط کشور است که نشان‌دهنده بهره‎وری بالای صنعت برق خراسان است.

وی خاطر نشان کرد: با انتخاب برق منطقه‏ای خراسان به عنوان قطب اتوماسیون صنعت برق توسط مدیر عامل شرکت توانیر، تلاش مضاعفی در صنعت برق خراسان شروع شد و با اصلاح ساختار در صنعت برق و همکاری دانشگاه یک روند پر شتاب را داشتیم.

متولی‌زاده تصریح کرد: افتخار داریم که در سال تولید ملی و همزمان با این کنگره طرح "اسپادا"، اتوماسیون ملی با نرم‌افزار 100 درصد به روز به عنوان آخرین حلقه از زنجیره تولید داخل از صنعت برق امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: به مناسبت این ایام 22 اتوماسیون و کنترل از راه دور به بهره‎برداری خواهد رسید؛ اتوماسیون در صنعت برق و هوشمندسازی یکی از ابزارهای مهم و اساسی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

متولی‌زاده بیان کرد: اتوماسیون امکان مدیریت مصرف توسط مشترکین را فراهم می‌کند و همچنین به کاهش تلفات و افزایش راندمان کمک می‌کند و خوشبختانه در سال جاری از اولین نیروگاه خورشیدی خانگی نیز رونمایی می‎کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به سرعت بین عموم مردم توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/70028/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول