اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور کاروان‌های راهیان نور در آبادان و خرمشهر

اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ مناطق عملیاتی خوزستان در انتظار راهیان نور

خبرگزاری فارس: حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور کم کم در حال آغاز شدن است.

اندک اندک جمع مستان می‌رسند/ مناطق عملیاتی خوزستان در انتظار راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، رنج‌ روزها سفر، دوری از خانه و خانواده، سختی‌ها و کمبودهایی که طبیعت هر سفری است همه و همه را به جان می‌خرند تا بیایند، نظاره کنند و ببالند از دلیرمردی‌ها و رشادت‌های برادران و پدرانشان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.

دلیرمردان خط‌شکنی که با ایمان و توکل خود همه معادلات استکبار را بر هم زدند و با نثار عزیزترین‌‌های خود نهال تازه شکوفا شده انقلاب را آبیاری کردند و خود برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار شدند.

سخن گهر بار مقام معظم رهبری

"امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"

این سخن گهربار رهبر معظم انقلاب در وصف اهمیت زنده‌ نگه‌ داشتن یاد شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام مبین اهمیت اردوهای راهیان نور است.

اردوهایی که حالا تبدیل به یک حرکت فرهنگی شده و رشادت‌ها و افتخارآفرینی‌های فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال دفاع مقدس در آن نمایش داده شود.

تاثیر فرهنگی حرکت راهیان نور

اردوهای راهیان نور در واقع یک انقلاب فرهنگی است که می‌توان از این ظرفیت برای مقابله با هجمه نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب استفاده کرد.

زائران و به ویژه جوانان با شرکت در اردوهای راهیان نور بیش از پیش با ایستادگی‌ها و مقاومت‌های دلیرانه فرزندان این آب و خاک آشنا شده و با الگوگیری از آنها در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دشمن استوارتر قدم بردارند.

افزایش حضور کاروان‌های راهیان نور در ایام پایانی سال

هر چند به واسطه طرح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان در قالب درس آمادگی در طول سال شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور در منطقه هستیم، اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال روز به روز بر تعداد کاروان‌ها افزوده می‌شود و با رسیدن به روزهای پایانی اسفندماه و دهه نخست فروردین ماه هر سال اوج حضور کاروان‌ها را شاهد هستیم و زائران از شهرهای مختلف به قصد زیارت راهی کربلای ایران می‌‌شوند.

تنوع زائران

در اردوهای راهیان نور می‌توان همه نوع افراد و گروه‌ها را مشاهده کرد.

با توجه به اینکه بسیج بسیاری از ادارات، نهادها و تشکل‌ها در ایام پایانی سال اقدام به اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی می‌کنند، می‌توان گفت که در اردوهای راهیان نور طیف بزرگی از جامعه کشور حضور می‌یابند.

این مسئله اهمیت این اردوها و عظمت آنها را بیش از پیش کرده است.

برنامه‌ریزی‌های مسئولان آبادان و خرمشهر

هر سال و در آستانه پایان سال مسئولان آبادان و خرمشهر با برگزاری جلسات مختلف و تشکیل ستادهای راهیان نور اقدام به برنامه‌ریزی برای پذیرایی بهتر از مهمانان نورزی می‌کنند.

آبادان را مهیای حضور مهمانان نوروزی کنید

فرماندار ویژه آبادان در جلسه اعضای شورای سلامت این شهرستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه پایان سال از مسئولان این شهرستان خواست تا با زیباسازی این شهر زمینه حضور و پذیرایی مناسب از مهمانان نوروزی را فراهم کنند.

بهرام ایلخاص‌زاده افزود: علاوه بر این باید نظارت‌ها را در بخش‌های مختلف بیشتر کرده و آبادان را مهیای حضور راهیان نور کرد.

ستاد راهیان نور در خرمشهر تشکیل شده است

فرماندار خرمشهر نیز در این خصوص گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه اوج حضور کاروان‌های راهیان نور در خرمشهر برای برنامه‌ریزی‌ بهتر و مناسب‌تر ستاد راهیان نور در شهرستان تشکیل شده است.

عبدالله حسینی افزود: این ستاد از چندی پیش تشکیل و با برگزاری جلسات مختلف در حال برنامه‌ریزی برای حضور کاروان‌های راهیان نور در خرمشهر است.

بازدید روزانه 5 هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در آبادان

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آبادان در خصوص حضور کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 5 هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در این شهرستان دیدن می‌کنند.

ثامر چنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌ برای حضور کاروان‌های راهیان نور در این شهرستان اظهار کرد: کاروان‌های راهیان نور از اوایل مهرماه با حضور دانش‌آموزان مدارس مختلف کشور در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر این اردوهای راهیان نور دانشجویان نیز عمدتاً از بهمن‌ماه آغاز شده و کاروان‌های راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان و آبادان در حال عزیمت هستند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج آبادان ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و اوج حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی هستیم، برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این راستا تمهیدات لازم در زمینه امنیت کاروان‌ها، میزبانی و مسائل دیگر مورد نیاز انجام شده و آماده استقبال از کاروان‌های راهیان نور نوروزی هستیم.

چنعانی خاطرنشان‌ کرد: در مجموع بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری از مناطق عملیاتی خوزستان از جمله آبادان بازدید خواهند کرد.

وی افزود: امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است کاروان‌های راهیان نور علاوه بر یادمان والفجر هشت اروندکنار از یادمان شهید تندگویان، یادمان 177 شهید گمنام و قدمگاه امام رضا(ع) نیز بازدید کنند.

پیش‌بینی حضور بیش از 2 میلیون زائر در خرمشهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز در این خصوص گفت: اردوهای راهیان نور در خرمشهر نیز با حضور دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در قالب درس آمادگی دفاعی با همکاری وزارت آموزش و پرورش از ماه‌ها قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

عادل فرهانیان افزود: در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوعی در زمان حضور دانش‌آموزان در مشهد شهدای شلمچه به اجرا در آمده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر تصریح کرد: در زمینه اردوهای راهیان نور پایان سال و آغاز سال جدید نیز همه تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از 2 میلیون زائر برای بازدید از مناطق عملیاتی به خوزستان و خرمشهر سفر خواهند کرد.

فرهانیان با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 8 هزار نفر از مزار شهدای گمنام شلمچه بازدید می‌کنند، اظهار کرد: می‌توان گفت بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر در این مدت از مناطق عملیاتی دفاع مقدس خرمشهر بازدید خواهند کرد.

به هر حال به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اردوهای راهیان نور هر ساله میلیون‌ها نفر که اکثریت آنها جوانان هستند را از اقصی نقاط کشور به مناطق عملیاتی رهسپار کرده و به یک حرکت عظیم فرهنگی تبدیل شده شایسته است مسئولان اردوهای راهیان نور با برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر زائران و به ویژه جوانان از حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را فراهم کرده تا فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و ایستادگی در وجود نسل جوان جامعه نهادینه شود تا جوانان امروز با الگوگیری از جوانان دیروز از گزند توطئه‌های شوم دشمنان که از آن به جنگ نرم تعبیر می‌شود، مصون بمانند.

همچنین مسئولان آبادان و خرمشهر نیز باید با زیباسازی شهر در آستانه اوج حضور راهیان نور در این دو شهرستان زمینه پذیرایی مناسب از مهمانان را فراهم کرده و جلوه‌ای زیبا از دو شهر مقاوم ایران در دوران دفاع مقدس را در منظر مهمانان قرار دهند.

========

گزارش از: زباری

========

انتهای پیام/72008/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول