اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم خبر داد

رسیدگی جدی به شکایات از واحدهای گردشگری

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه اصناف گردشگری در رسیدگی به شکایات مردمی رکورددار هستند گفت: انجمن صنفی دفا‌تر مسافرتی توانست با رسیدگی به شکایات مردم بین اصناف دیگر پیشتاز باشد.

رسیدگی جدی به شکایات از واحدهای گردشگری

سید مهدی حیدرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در سند راهبردی که برای استان قم تدوین شده گردشگری محور توسعه استان است که توجه به این موضوع جایگاه مطلوب گردشگری در قم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پیش رو بودن عید نوروز تصریح کرد: در ایام نوروز به دلیل زائرپذیر بودن و قرار گرفتن استان قم در چهار راه مواصلاتی 17 استان کشور مسئولیت ما را بیش از پیش در خدمت‌رسانی به مردم سنگین می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: اصناف گردشگری از زمره اصناف غیر حاکمیتی هستند که به صورت مطلوب به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اکنون دو سال است که رسیدگی به شکایات مردمی در ارتباط با اصناف گردشگری را به خود این اصناف واگذار کردیم که به صورت مطلوب توانسته‌اند به این موضوع رسیدگی کنند.

حیدرآبادی ادامه داد: استان قم به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد بیشترین واحدهای گردشگری را به خود اختصاص داده و مجامع صنفی برای تمدید پروانه واحدهایی که تاریخ پروانه آنان به پایان رسیده است تلاش بسیاری انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی از اصناف گردشگری در رسیدگی به شکایات مردمی رکورددار بوده‌اند ابراز داشت: انجمن صنفی دفا‌تر مسافرتی توانست با رسیدگی مطلوب به شکایات مردمی بین اصناف دیگر پیشتاز باشد.

*تعدیل نرخ‌گذاری اصناف گردشگری تا پایان سال

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تبیین مشکل اصناف گردشگری مبنی بر افزایش نیافتن قیمت خدمات در دو سال گذشته تصریح کرد: پیگیری‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است اما سیاست دولت بر این بود که با توجه به هدفمندی یارانه‌ها و کنترل قیمت‌ها افزایش نرخ اعمال نشود.

وی اضافه کرد: پیگیری اداره‌کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری برای رسیدگی به این موضوع ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم تا پیش از پایان سال جاری نرخ‌گذاری‌های جدیدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت بهتر در زمینه گردشگری در گرو همکاری دیگر دستگاه‌ها است عنوان کرد: دستگاه‌های گوناگون باید در زمینه خدمت‌رسانی به زائران با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری داشته باشند.

حیدرآبادی از بهبود وضعیت واحدهای اقامتی و گردشگری در استان قم خبر داد و گفت: امیدواریم شرایط به نحوی برای مسافران و زائران فراهم شود که خاطره‌ای خوش از استان قم با خود همراه داشته باشند.

وی اصناف گردشگری را خط مقدم خدمت به مردم دانست و گفت: باید برای خدمت‌رسانی به مردم سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری همانگونه که نیاز سخت‌افزاری وجود دارد نیاز نرم‌افزاری و جذب نیروی کارآمد نیز احساس می‌شود.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول