اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصتی برای گردشگری گیلان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج جام خزر فرصتی برای ارتقای صنعت گردشگری استان است.

مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصتی برای گردشگری گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد در مراسم افتتاحیه جام بین‌المللی شطرنج خزر در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) این شهر اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی شطرنج فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های جوانان است.

وی با اشاره به قدمت دو هزار ساله شطرنج در ایران، افزود: گیلان نیز دارای استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گیلان قهرمانان جوانی در سطح بین‌المللی، فیده و استاد بزرگ شطرنج دارد.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی شطرنج خزر 9 کشور حضور دارند، اذعان کرد: این امر فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های استان است.

کوچکی‌نژاد این رقابت‌ها را فرصتی برای شرکت‌کنندگان خارجی دانست و گفت: آن ها می‌توانند با فرهنگ‌ و آداب و رسوم و توانمندی‌های استان آشنا شوند.

وی گیلان را برخوردار از جاذبه‌های گردشگری زیادی خواند و تصریح کرد:  این مسابقات فرصتی برای ارتقای صنعت گردشگری استان است.

کوچکی‌نژاد درباره ورزش شطرنج بیان کرد: شطرنج یک بازی فکری بوده و یک صفحه نمادین نظامی و با سلسله مراتب سازمانی است که ابتدا سرباز وارد جنگ می‌شود و سلسله مراتب نظامی را در شطرنج رعایت می‌کند و هر کس حدود خودش را می‌داند و مانور می‌دهد.

به گفته وی، می‌توان از ورزش شطرنج چیزهای زیادی یاد گرفت که شامل روش سلسله مراتبی، ادب و نظم است.

این نماینده افزود: افرادی که دارای توانایی فکری بیشتری هستند و از نبوغ بالاتری برخوردارند در این رشته موفق هستند.

* شطرنج گیلان در استعدادیابی این رشته موفق است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت حضور شطرنج‌بازان داخلی و خارجی در این رویداد بزرگ ورزشی استان، اظهار کرد: این رقابت‌ها به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یازدهمین دوره خود را برگزار می‌کند.

محمد بابایی افزود: گیلان به لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد می‌تواند مسابقات بسیاری را میزبانی کند و به همین دلیل، گیلان در اسفند جاری میزبان رویدادهای ورزشی بزرگ مانند جام بین‌المللی شطرنج خزر، مسابقات قهرمانی کاراته غرب آسیا، اردوی تیم‌ملی کاراته و تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان است.

وی ادامه داد: امیدوارم گیلان میزبان شایسته‌ای برای برگزاری این رویدادهای مهم ورزشی باشد.

این مسئول هیئت شطرنج استان را در زمینه استعدادیابی ورزشی موفق خواند و خاطرنشان کرد: این هیئت میزبان خوبی برای رقابت‌های شطرنج است.

به گزارش فارس، به نقل از مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بازی نمادین و برق‌آسای شطرنج با قضاوت محمدحسن عاقل‌منش نایب رئیس شورای شهر رشت برگزار شد.

انتهای پیام/84001/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول