اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار:

همایش گردشگری ورزش در چابهار برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: دومین همایش کشوری ساحل پیمایی و مریخ نوردی از سراسر کشور در شهرستان ساحلی چابهار برگزار شد.

همایش گردشگری ورزش در چابهار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، علیرضا کلانتری اظهار داشت: دومین همایش کشوری ساحل پیمایی و مریخ نوردی با حضور بیش از 115 گردشگر و ورزشکار از سراسر کشور در شهرستان ساحلی چابهار برگزار شد.

وی افزود: این حرکت جمعی که در قالب گردشگری ورزشی تعریف می‌شود به منظور ساحل نوردی و مریخ نوردی از سواحل دریایی عمان آغاز شده است تا محل کوه‌های مریخی (مینیاتوری) چابهار ادامه یافت.

دبیر ستاد این همایش کشوری بیان داشت: گردشگران در این همایش بیش از 20 کیلومتر از 50 کیلومتری مسافت اصلی را پیاده از کناره سواحل دریای عمان به سمت کوه‌های مریخی چابهار طی کردند.

کلانتری گفت: جذب گردشگر ورزشی در منطقه که اشتغال و درآمدزایی را به دنبال خواهد داشت، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاران و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش زیر ساخت‌های گردشگری ورزشی و ارتقای شاخص‌های امنیتی شهرستان که زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می‌کند، از جمله دیگر اهداف این همایش است.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار بیان کرد: همچنین ارتقا فرهنگ ورزشی و سلامت در بین اقشار مختلف مردم و مشارکت عمومی در ورزش‌های همگانی در محیط باز و احترام و ارزش گذاری به محیط زیست و آموزش عمومی در مورد اهمیت محیط زیست پاک و سالم از دیگر اهداف برگزاری همایش است.

کلانتری خاطرنشان کرد: نخستین همایش کشوری ساحل پیمایی و مریخ نوردی بهمن‌ماه سال گذشته با حضور 56 نفر از علاقه‌مندان سراسر کشور در چابهار برگزار شد.

کوههای مینیاتوری که به آن مریخی نیز گفته می‌شود از جمله جاذبه‌های بدیع و دیدنی چابهار است که گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور به خود جذب کرده است.

انتهای پیام/75002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول