اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس عنوان کرد

مخالف جذب غیربومی‌ها در نیروگاه علی‎آبادکتول هستم / کوتاهی مسئولان در رفع آسیب‎دیدگی آبشار کبودوال

خبرگزاری فارس: نماینده علی‎آبادکتول در مجلس گفت: از بکارگیری و جذب نیروهای غیربومی استان در نیروگاه برق این شهرستان به شدت مخالف هستیم.

مخالف جذب غیربومی‌ها در نیروگاه علی‎آبادکتول هستم / کوتاهی مسئولان در رفع آسیب‎دیدگی آبشار کبودوال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمت‎الله نوروزی شامگاه یکشنبه نخستین نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول در مورد نیروگاه برق علی‎آبادکتول اظهار داشت: احداث نیروگاه برق در این شهرستان یکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نهم بوده است اما از بکارگیری و جذب نیروهای غیربومی استان در این نیروگاه به شدت مخالف هستیم زیرا رتبه بیکاری ناقص استان 28 درصد است، وقتی نیروهای خبره و متخصص در استان داریم چرا از نیروهای غیربومی استفاده می‎شود، باید نیروهای بومی استان جذب شوند.

گندم کشاورز خودمان را با قیمتی پایین‎تر از خارج خریداری می‎کنند

وی همچنین با ابراز گله‎مندی از بی‎توجهی به بخش کشاورزی استان تصریح کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کرده‎اند چرا باید گندم را با قیمت بالای 730 تومان از خارج وارد کنیم اما از کشاورز خودمان با قیمتی پایین‎تر از این خریداری کنیم.

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امسال گندم را از 550 تومان تا 630 تومان قیمت‎گذاری کرده‎اند در صورتی که قیمت واقعی آن بالای یک‌هزار تومان است.

نوروزی تاکید کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده لازم است دولت از کشاورزان حمایت کند زیرا دیگر کشاورزی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

کشاورزی یکی از مولفه‎های اصلی اقتصاد مقاومتی است

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی بر اساس نگاه حضرت امام(ره) اساس استقلال اقتصادی کشور است همین بخش یکی از مولفه‎های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

نوروزی تصریح کرد: اگر می‎خواهیم از اتکا به صادرات نفت رهایی پیدا کنیم باید به کشاورزی بها دهیم و حمایت از آن را جدی بگیریم.

مشکلات زیست‎محیطی نیروگاه برق علی‌آبادکتول پیگیری می‎شود

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات زیست‎محیطی نیروگاه برق علی‌آبادکتول اذعان داشت: اقدامات و مکاتباتی برای حل آن صورت گرفته و قرار است کارشناسان به محل اعزام و ضمن بررسی و پیگیری‎هایی را انجام و نتیجه را اعلام کنند.

نوروزی از قول و وعده مسئولان برای کمک به اجرای طرح اطفا حریق در این شهرستان و طرح ساماندهی خسارت سیل به علی‎آبادکتول خبر داد و اذعان کرد: با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان مبلغ 22 میلیارد ریال بابت خسارت سیل جذب شده است.

وی افزود: نمایندگان پنج کمسیون مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص در استان حاضر شدند و جمع‎بندی‎های خوبی انجام دادند که امیدواریم بتوانیم در اعتبارات سال 1392 اعتباری را برای استان جذب کنیم.

وقوع 6 سیل در شهرستان علی‎آبادکتول

نماینده علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از فروردین تا شهریور امسال شاهد شش سیل در این شهرستان بوده‎ایم که خسارت زیادی را به بار آورده است.

در خصوص رفع آسیب‎دیدگی آبشار تمام خزه‎ای جهان کوتاهی شده است

نوروزی در خصوص آسیب‎دیدگی آبشار تمام خزه‎ای جهان در آبشار کبودوال گفت: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته مبلغ 200 میلیون اختصاص یافته که بخشی به شرکت آب منطقه‎ای استان و بخشی دیگر نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اختصاص یافته است ولی متاسفانه در این خصوص کوتاهی صورت گرفته و ما نسبت به آن گله‎مند هستیم.

وی اذعان داشت: در آستانه تعطیلات نوروزی گردشگران و مسافران زیادی از سراسر کشور به این شهرستان سفر می‎کنند، انتظار داریم برای رفع این مشکل از سوی دستگاه‎های اجرایی مرتبط اقدامات فوری صورت گیرد.

رسانه‎ها محرومیت گلستان را با شاخص‎های کشوری مقایسه و اطلاع‎رسانی کنند

نماینده علی‎آبادکتول خطاب به اصحاب رسانه گفت: یکی از خواسته‎های من از شما این است که از تمام توان خود برای معرفی جاذبه‎های استان و این شهرستان استفاده کنید، فقر و محرومیت را در سطح استان با شاخص‎های کشوری مقایسه و اطلاع‎رسانی کنید زیرا این کار می‎تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند.

انتهای پیام/2307/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول