اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌:

نیروگاه برق سپاد آلودگی هوا و صوتی را به صفر می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ گفت: نیروگاه برق سپاد آلودگی هوا و صوتی را به صفر می‌رساند و راندمان الکتریسیته و حرارت را به 90 درصد افزایش می‌دهد.

نیروگاه برق سپاد آلودگی هوا و صوتی را به صفر می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمهدی درهمی در مراسم دیدار اعضای هیئت مدیره شرکت سپاد خراسان‌ با امام جمعه مشهد ضمن آرزوی توفیقات روزافزون و قدرت و نیروی مضاعف برای کشور، اظهار کرد: شرکت سپاد با همان ترکیب که از ابتدا آغاز به کار کرده بود در حال فعالیت است و در طی این 25 سال خدمت 10 هزار ایثارگر هنوز هم همان افراد اولیه سهام‌داران شرکت سپاد هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت سپاد خراسان سهام‌دار عمده و ممتاز ندارد، ادامه داد: آفت‌هایی که شرکت‌های دیگر و از این دست با آنها مواجهه هستند در شرکت سپاد خراسان وجود ندارد و به آنها دچار نشده است.

درهمی بیان کرد: در این گونه شرکت‌ها عده‌ای سهام را خریداری می‌کنند و گمان می‌برند که در یک فعالیت جمعی قرار گرفته‌اند در صورتی که واقع امر چیز دیگری است و به طور کلی چند نفر ذی‌نفعان اصلی را تشکیل می‌دهند و سهام اصلی به آنها تعلق می‌گیرد که شرکت سپاد این‌گونه نیست.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان  عنوان کرد: شرکت سپاد با همان سهام‌داران اولیه فعالیت خود را ادامه داده است و تاکنون چنین مشکلاتی را در خود نداشته است و همیشه به صورت یک تعاونی فعالیت کرده و مانند یک شرکت سهامی خاص چابک بوده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که تاکید می‌کنند به فعالیت بخش خصوصی و حمایت قوای سه‌گانه که باید در خدمت بخش خصوصی باشند، اما همیشه این تفکر وجود دارد که بخش خصوصی منفعت‌طلب است و به دنبال سود شخصی است اما الگوهایی مانند شرکت سپاد خراسان این‌گونه آفت‌ها را ندارد و همیشه در عرصه کار و تلاش مانند بخش خصوصی چابک فعالیت می‌کند و مسیر تلاش و سود و منفعت برای یک نفر نیست.

درهمی خاطرنشان کرد: بیش از 450 هزار مترمربع زیربنا احداث شده در منطقه گردشگری شرکت سپاد داریم که بسیاری از آن در کشور بی‌نظیر است مانند الماس‌شرق و ساختمان وصال که تمام تلاش به کار برده شده تا فضاهای فاخر و فوق‌العاده‌ای را بنا کنیم بدون اینکه یک مهندس و طراح خارجی در این ساخت‌و سازها نقش داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان اظهار کرد: تمامی طراحی و ساخت ساختمان‌های مجموعه گردشگری سپاد به دست مهندسان و طراحان مشهدی و ایرانی ساخته شده و تلاش شده سبک کار در سطح بین‌المللی و دارای برترین تکنولوژی‌ها در جهان باشد.

درهمی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال در کشور؛ مجموعه گردشگری سپاد هزاران فرصت شغلی برای شهروندان ایجاد کرده و در حال حاضر بالغ بر 11 هزار نفر در این منطقه مشغول فعالیت هستند که تصور نمی‌شود تاکنون هیچ بخش خصوصی در این زمینه به این تعداد رسیده باشد.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ افزود: در راستای توجه به مسائل فرهنگی تلاش شده اقدامات موثری صورت گیرد و در حال حاضر در مجموعه سپاد در هر نوبت نمازهای شرعی پنج امام جماعت در پنج نقطه شرکت سپاد نماز جماعت برگزار می‌کنند، در ساختمان تجاری الماس‌شرق مساحتی با 700 مترمربع زیربنا به نمازخانه اختصاص داده شده که هزار نفر گنجایش نمازگزار دارد.

درهمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین نمازخانه کل کشور در ساختمان تجاری الماس‌شرق احداث شده،‌ عنوان کرد: هیئت فرهنگی مذهبی شرکت سپاد هر هفته‌ دعای کمیل، ندبه و توسل را در این مجموعه برگزار می‌کند، یکی از بزرگترین مراسم دعای عرفه مشهد نیز در این مجموعه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ اظهار کرد: هر روز صبح به مدت نیم ساعت از تمامی بلندگوهای مجموعه گردشگری سپاد قرآن تلاوت می‌شود، شرکت سپاد می‌تواند به عنوان الگویی فرهنگی اقتصادی در کل کشور مطرح شود.

درهمی بیان کرد: نیروهایی که در مجموعه گردشگری سپاد فعالیت می‌کنند نیروهای بسیجی هستند و بر تمامی فعالیت‌های شاغلان و فروشندگان نظارت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ ادامه داد: از حدود 3 هزار نفری که در ساختمان الماس شرق مشغول فعالیت هستند حدود 250 نفر فروشنده خانم وجود دارد که حتی یک نفر آنان در حجاب بی‌دقتی نمی‌کنند که همین سبب می‌شود هم فروشنده و هم مشتری ملزم به رعایت حجاب در این مکان شوند.

درهمی با اشاره به اینکه در تمامی مناسبت‌های مذهبی و اعیاد به طور منظم در این مجموعه برنامه برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم این الگو را در همه مکان‌ها بازگو کنیم تا فرهنگ‌سازی شود که مسائل فرهنگی در مراکز تجاری، رونق کسب و کار را کاهش نمی‌دهد.

درهمی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خیلی بد است که کشور ما در این حد در برق پرمصرف باشد، تاکید کرد: ایران از نظر انرژی بالاترین سرانه مصرف را در جهان دارد، در این راستا شرکت سپاد خراسان با توجه به اینکه کشور در بحران برق است اقدام به احداث نیروگاه برق کرده است.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌ ادامه داد: در صنعت برق اتلاف بالایی صورت می‌گیرد و تقریبا در نیروگاه‌ها حدود 75 درصد از انرژی تلف و تنها 25 درصد به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که پنج درصد از این میزان هم در انتقال هدر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از انرژی به شهر می‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تولید و توزیع را بهینه کنیم برای کشور ثمرات مناسب‌تری دارد تا اینکه مصرف‌کننده را با 20 درصد انرژی ملزم به بهینه‌کردن مصرف‌ کنیم.

درهمی عنوان کرد: نیروگاه برق CHP الکتریسیته و حرارت را به صورت همزمان تولید می‌کند و با سوزاندن گاز طبیعی و تولید همزمان الکتریسیته و حرارت راندمان الکتریسیته را به 44 درصد و گرمایش را به 46 درصد می‌رساند که جمعا 90 درصد تبدیل انرژی را به همراه دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیروگاه‌هایی که 20درصد تبدیل انرژی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هوایی که از این نیروگاه خارج می‌شود تمیزتر از هوایی است که وارد نیروگاه می‌شود، اظهار کرد: این نیروگاه به صورت فیلتر عمل می‌کند و گازهای گلخانه‌ای را گرفته و گاز خالص را تولید می‌کند.

وی تاکید کرد: در این نیروگاه آلودگی هوا و آلودگی صوتی صفر است و با راندمان 90درصدی می‌تواند بسیاری از مشکلات بحران برق را در کشور رفع کند.

درهمی اظهار کرد: اگر شرکت سپاد خراسان فضای بازی برای توسعه و پیشرفت داشته باشد نتایج خوبی در ادامه فعالیت‌هایش برای کشور دارد اما اگر از سوی مسئولان حمایت نشود از ادامه مسیر باز می‌ماند. مجموعه گردشگری سپاد بزرگترین منطقه گردشگری فعال کشور است.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان ادامه داد: شرکت سپاد به مسائل زائران توجه ویژه‌ای دارد و در ایام نوروز و تابستان برنامه‌های بسیاری برای آنان برگزار می‌شود و هر سال یک ایستگاه صلواتی در این مکان برای زائران راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/70021/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول