اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سپاد خراسان‌ مطرح کرد

راندمان 90 درصدی نیروگاه برق سپاد / اتلاف 75 درصدی انرژی در نیروگاه‌های برق سطح کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سپاد خراسان با اشاره به راندمان 90 درصدی نیروگاه برق سپاد گفت: نخستین نیروگاه کوچک مقیاس شهری منطقه گردشگری سپاد خراسان با راندمان 44 درصدی انرژی الکتریکی و راندمان 45 درصدی انرژی حرارتی همراه است.

راندمان 90 درصدی نیروگاه برق سپاد / اتلاف 75 درصدی انرژی در نیروگاه‌های برق سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمهدی درهمی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نیروگاه کوچک مقیاس شهری کشور که در منطقه گردشگری سپاد خراسان برگزار شد، با اشاره به مزایای این نیروگاه نسبت به دیگر نیروگاه‌های سطح کشور اظهار کرد: کاهش مصرف و پیشگیری از هدررفت انرژی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نیروگاه است چراکه نیروگاه‌های مقیاس کوچک به میزان زیادی از هدررفت انرژی پیشگیری می‌کنند.

مدیرعامل سپاد خراسان با اشاره به مساحت هشت هزار مترمربع این نیروگاه افزود: کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی از جمله مزایای این نیروگاه است، البته ما تصمیم داریم برق تولیدی این نیروگاه را به روش تهاتری با شرکت برق منطقه‌ای مبادله کنیم.

مدیرعامل سپاد خراسان خاطرنشان کرد: تولید همزمان حرارت و انرژی سبب افزایش راندمان در این نیروگاه شده که عدد متوسط 35 درصد راندمان در سطح کشور را به 90 درصد می‌رساند.

به گفته درهمی، ظرفیت تولید نیروگاه برق سپاد سه مگاوات برق بوده که در مرحله نخست تا 12 مگاوات و در مرحله بعد از آن تا 25 مگاوات قابل افزایش است.

وی در ادامه با اشاره به تولید همزمان برق و انرژی در این نیروگاه اذعان داشت: این مزیت راندمان تولید برق نیروگاه را به 90 درصد افزایش می‌دهد در حالی که راندمان تولید برق در نیروگاه‌های بزرگ کشور در بهترین وضعیت 35 درصد است.

مدیرعامل سپاد خراسان ادامه داد: در صنعت برق اتلاف بالایی صورت می‌گیرد و تقریبا در نیروگاه‌ها حدود 75 درصد از انرژی تلف و تنها 25 درصد به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که پنج درصد از این میزان هم در انتقال هدر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از انرژی به شهر می‌رسد، متذکر شد: اگر بتوانیم تولید و توزیع را بهینه کنیم برای کشور ثمرات مناسب‌تری دارد تا اینکه مصرف‌کننده را با 20 درصد انرژی ملزم به بهینه‌کردن مصرف‌ کنیم.

درهمی در خاتمه با بیان اینکه در این نیروگاه آلودگی هوا و آلودگی صوتی به صفر رسیده است، یادآور شد: این نیروگاه به صورت فیلتر عمل می‌کند و گازهای گلخانه‌ای را گرفته و گاز خالص را تولید می‌کند.

انتهای پیام/70003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول