اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد سد و نیروگاه سیاه بیشه کندوان:

افتتاح بزرگترین نیروگاه تلمبه ذخیره آبی نزدیک است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد سد و نیروگاه سیاه بیشه کندوان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه تلمبه‌ ذخیره‌ای ایران آغاز شد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه تلمبه ذخیره آبی نزدیک است

سیدرضا حسینی گندسکلایی امروز در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه شمارش معکوس برای بهره‌برداری از اولین سد و نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره سیاه بیشه در حال شروع شدن است، بیان داشت: مرحله آزمایشی چرخش واحد 3 نیروگاه سیاه بیشه به طور کامل و با موفقیت انجام شد.

وی تصریح کرد: تست اولیه برای چرخاندن پره‌های نیروگاه نیاز با موفقیت انجام شد و این سد و نیروگاه به مرحله تولید 260 مگاوات برق برای انتقال به شبکه سراسری نزدیک‌تر می‌شود.

کارشناس ارشد سد و نیروگاه سیاه بیشه کندوان درباره جزئیات بیشتر این طرح به خبرنگار فارس گفت: آب دریاچه سد بالاتر با ارتفاع 2 هزار و 411 متر به واسطه تعدیل‌های به قطر 5.5 متر و طول 3.5 کیلومتر و شفت مایل 500 متری وارد توربین واحد 3 نیروگاه می‌شود که قادر به چرخاندن توربین و تولید انرژی 260 مگاواتی است.

حسینی در ادامه یادآور شد: این اولین واحد از مجموعه سد و نیروگاه سیاه بیشه است که می‌تواند برق تولیدی را وارد شبکه کند.

وی که از محل کارگاه سد با خبرنگار فارس در مازندران گفت‌وگو می‌کرد، بیان داشت: سد و نیروگاه تلمبه‌ای ذخیره سیاه بیشه بزرگترین پروژه ملی در مازندران است که در حال اجرایی شدن است.

کارشناس ارشد سد و نیروگاه سیاه بیشه تاکید کرد: ایجاد نیروگاه در 300 متری زیر زمین نشان از نماد خودباوری و تلاش مهندسان ایرانی دارد.

انتهای پیام/86004/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول