اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد

افزایش 60 درصدی ظرفیت قدرت نصب شده نیروگاه‌های برق خوزستان/ کاهش تلفات الکتریکی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در طول هشت سال، 60 درصد به ظرفیت قدرت نصب شده نیروگاه‌های برق کشور افزوده شده است.

افزایش 60 درصدی ظرفیت قدرت نصب شده نیروگاه‌های برق خوزستان/ کاهش تلفات الکتریکی

مسعود معین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه قدرت نصب شده نیروگاهی در خوزستان در ابتدای انقلاب، یک‌هزار و 520 مگاوات بوده است و سال 84 ابتدای دولت نهم به رقم 7 هزار و 789 مگاوات رسید، اظهار کرد: در سال 91  این میزان به رقم 11 هزار و 783 هزار مگاوات رسیده است.

وی افزود: ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع در سال 22 هزار و 957 مگاولت آمپر بود که در سال 84 به میزان 14 هزار و 483 مگاولت آمپر رسید یعنی رشدی هفت برابری را تجربه کرده و در سال 91 با رقم 24 هزار و 677 مگاولت آمپر شاهد رشد 80 درصدی و 11 برابری در طول هشت سال بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان خاطرنشان کرد: در سال 57 احداث پست‌های انتقال و فوق توزیع برق، 2 هزار و 271 کیلومتر مدار بوده که در سال 84 با رقم 6 هزار و 241 کیلومتر سه برابر رشد داشته است.

*رشد 40 درصدی احداث پست‌های انتقال و فوق توزیع

وی ادامه داد: در سال 91 این رقم به 8 هزار و 300 کیلومتر مدار رسیده که نشان‌دهنده رشد چهار برابری بوده و به عبارت دیگر در طول هشت سال بیش از 40 درصد افزایش داشته‌ایم.

معین‌پور با بیان اینکه در طول هشت سال، 60 درصد به ظرفیت قدرت نصب شده نیروگاه‌های برق کشور افزوده شده است، عنوان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه فیبر نوری در خوزستان و کشور نداشتیم اما امروز به جرأت می‌توان گفت که یکی از بسترهای امن مخابراتی و ارسال اطلاعات با یک‌هزار و 400 کیلومتر فیبر نوری به خوزستان تعلق دارد.

*صنعت برق رو به رشد است

وی با بیان اینکه این میزان فیبر نوری بستر مناسبی برای ارسال اطلاعات شبکه به دیسپاچینگ ملی و کل نیروگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع استان خوزستان است، گفت: صنعت برق، صنعتی رو به رشد است و وجود متقاضیان زیادی همانند فولاد، نورد، پتروشیمی، نفت، سیمان و سایر صنایع استان توسعه بیشتر صنعت برق را الزامی می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خوزستان درباره رکوردشکنی‌های صورت گرفته در شبکه برق خوزستان اظهار کرد: احداث فاز اول پست 230 به 400 شهید دقایقی بهبهان در سال 89 در مدت کمتر از هشت ماه، احداث فاز اول پست ارجان بهبهان در سال 91-90 در مدت کمتر از شش ماه، احداث فاز اول پست شهید هاشمی اهواز در مدت کمتر از شش ماه در سال‌جاری و احداث خط پست 132 کیلو ولت اندیکا از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام در سال 89 در مدت کمتر از هشت ماه از جمله رکوردشکنی‌ها و اقدامات بی‌نظیر بوده است.

*اختصاص یک هزار میلیارد تومان به بخش انتقال، توزیع و فوق توزیع و تعمیرات اساسی

وی اضافه کرد: در اعتبارات بخش انتقال، توزیع و فوق توزیع و تعمیرات اساسی بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در خوزستان هزینه شده است که اگر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش نیروگاهی را به آن اضافه کنیم به رقم 2.5 برابر می‌رسد.

این مقام استانی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای 41 طرح خاطرنشان کرد:41 پروژه مختلف خط، پست، و فوق توزیع در شهرهای مختلف استان با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 950 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و به دو بخش تقسیم می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: 26 پروژه پست با 37 دستگاه ترانس به ظرفیت یک‌هزار و 740 مگاولت آمپر و  15 پروژه سد با 290 کیلومتر مدار یک بخش از این 41 طرح هستند و در بخش توزیع اهواز هم پروژه‌هایی با اعتبار 2.7 میلیارد تومان و توزیع استان با اعتبار 6.7 میلیارد تومان آماده بهره برداری هستند.

معین‌پور تصریح کرد: در مطالعات انجام شده چهار پست 132 به 400 کیلوولت و یک پست 230 به 400 در پنج نقطه شهر اهواز برای پایداری شبکه برق اهواز و پاسخ به نیازهای توسعه‌ای آینده پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فاز اول پست شهید دقایقی اهواز در سال 89 با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و فاز اول پست برق شهید هاشمی با یک دستگاه ترانس به ظرفیت 200 مگاولت آمپر دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده هستند.

*440 انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده است

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خوزستان بیان کرد: البته خط خروجی این پست به دلیل افتتاح همزمان 41 طرح هنوز آماده نشده و تا قبل از پیک تابستان 92 خطوط خروجی آن برای برق‌دار کردن پست شیبان ورامین آماده می‌شود.

وی با اشاره به بحث جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز شبکه توزیع گفت: در چند سال گذشته با اقدامات انجام شده 440 هزار انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری شده و تلفات الکتریکی به همین سبب به شدت کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/72001/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول