اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت مهندسی نیروگاه شهید محمد منتظری:

تمام قطعات اورهال در نیروگاه شهید منتظری ساخت داخل است

خبرگزاری فارس: معاونت مهندسی نیروگاه شهید محمد منتظری گفت: 100 درصد قطعات اورهال در تمام بخش‌های نیروگاه شهید محمد منتظری ساخت داخلی است و این مسئله تاکنون 10 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در این نیروگاه به همراه داشته است.

تمام قطعات اورهال در نیروگاه شهید منتظری ساخت داخل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید محمود ابطحی ظهر امروز در نشست خبری مهم‌ترین دستاوردهای تولید داخلی پرشیان فولاد در سال تولید ملی در نیروگاه شهید منتظری اظهار کرد: در همایش ملی «تعامل انجمن صنفی شرکت‌های بهره‌برداری و نگهداری نیروگاه‌های ایران» که چندی پیش برگزار شد برخی پانل‌های تخصصی مانند توربین به قدری مورد توجه عوامل و شرکت‌کنندگان قرار گرفت که بیش از زمان مقرر به طول انجامید.

وی با بیان اینکه به دلیل پیچیدگی صنعت نیروگاه‌ها مرکز حادثه هستند، افزود: بیشتر حوادث نیروگاه‌ها در توربین رخ می‌دهد که این مسایل چندان بازگویی نشده و رسانه‌ای نمی‌شود.

معاونت مهندسی نیروگاه شهید محمد منتظری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این مسایل در سال 90 اتفاق افتاد، گفت: در این پانل آموزشی به صورت صریح این مسئله بیان و طریقه برخورد با این حادثه و روش تعمیرات به کارخانه سازنده ارائه و به تمام نیروگاه‌ها اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد قطعات اورهال در تمام بخش‌های نیروگاه ساخت داخلی است، گفت: علاوه بر صرفه‌جویی ارزی بیش از 10 میلیون دلار در سال، تولیدات داخلی این مرکز قطع وابستگی خارجی و ایجاد اشتغال،  تسهیل در برنامه‌ریزی برای نگهداری و تعمیرات نیروگاه را به همراه داشته است.

ابطحی ادامه داد: تعداد قطعات تولید شده در این نیروگاه بی‌شمار است و وارد کردن بسیاری از این قطعات از خارج از کشور به سبب تحریم‌ها امکان‌پذیر نبود اما تولید داخلی این محصولات سبب قطع وابستگی ما به کشورهای خارجی شده است.

وی اضافه کرد: ایران تنها کشوری است که در میان کشورهای در حال توسعه دارای والو فشار قوی است که این مسئله صرفه‌جویی ارزی بیش از یک میلیون دلار را در پی داشته است که این تکنولوژی اکنون تنها در انحصار پنج کشور دنیاست.

معاونت مهندسی نیروگاه شهید محمد منتظری تاکید کرد: تعداد زیادی والو‌های ساخت کشورهای خارجی در نیروگاه داریم که  قابل مصرف نیستند و  این در حالی است که والوهای ساخت کشور خودمان که سه سال پیش نصب شده هنوز نیاز به تعویض ندارد و قادر به صادرات آنها به کشورهای منطقه نیز هستیم.

*‌بهترین قطعات داخلی را داریم، نیروگاه‌ها قطعات خارجی می‌خرند

وی با بیان اینکه برخی نیروگاه‌های کشورمان همچنان قطعات خارجی وارد می‌کنند، تصریح کرد: در کشورهای خارجی کارخانه‌ای که این قطعات را می‌سازد تعداد زیادی نیز صادر می‌کند و این در حالی است که این کار برای تولید کننده داخلی به صرفه نیست چرا که قالبی را به سفارش ما ساخته اما مجبور به تولید تعداد محدودی است مگر اینکه بتواند صادرات به خارج از کشور داشته باشد.

ابطحی ادامه داد: در واقع ما بازاری برای کالاهای خارجی ایجاد کرده‌ایم در حالیکه خودمان برترین تولیدات داخلی را داریم که حل این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب است.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول