اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

جشنواره بازی‌های بومی - محلی در فردوس برگزار شد

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی - محلی فردوس از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی - محلی فردوس در روستای گستج خبر داد.

جشنواره بازی‌های بومی - محلی در فردوس برگزار شد

غلامحسین مبارکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی و محلی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در روستاها سبب انسجام وحدت و یگانگی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها افزود: برای چهارمین سال متوالی است که در ایام تعطیلات نوروز برای ایجاد نشاط و سرزندگی و به منظور احیا و ترویج ورزش‌های بومی - محلی، این جشنواره در روستای گستج شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی فردوس با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره بیش از 10 روستای منطقه شرکت داشته‌اند، تصریح کرد: این جشنواره توسط هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی - محلی شهرستان فردوس و با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، شورای اسلامی و اهالی روستاهای منطقه برگزار می‌شود.

مبارکی عنوان کرد: این جشنواره با همایش پیاده‌روی خانوادگی و با حضور بیش از 2 هزار نفر از اهالی روستاهای منطقه به مسافت سه کیلومتر از روستای گستج تا باغستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره فرهنگی ورزشی، ورزشکاران به اجرای موسیقی سنتی پرداختند و در بازی‌های بومی - محلی اختصاصی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی فردوس با اشاره به اجرای بازی‌های بومی - محلی فردوس افزود: این بازی‌ها عبارتند از اتاری متاری، خوش خوش، سرها روبرو، نمایش محلی یکی دونه خواب می‌رود که در این بازی‌ها 17 تیم ورزشی به رقابت پرداختند.

مبارکی اذعان داشت: در پایان این بازی‌ها به هفت تیم برتر به رسم یادبود جوایزی توسط هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری اهدا شد.

انتهای پیام/2248/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول