اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون همدان خبر داد

فعالیت 2400 تعاونی در همدان

دبیر اتاق تعاون استان همدان از فعالیت 2 هزار و 400 تعاونی در همدان خبر داد.

فعالیت 2400 تعاونی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رحمان نادی پیش از ظهر امروز در نشست فعالان حوزه تعاون همدان با رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان اینکه تعاون روش به کارگیری روح همدلی و همکاری نظام‌مند است اظهار داشت: تعاون در راستای یاری رساندن به یکدیگر و میل به اهداف کمک‌رسانی جمعی به یکدیگر است.

وی ادامه داد: روش کار تعاون دوسویه است و در تعاون کلمه «عون» به معنای حمایت یکجانبه است و «تعاون» به معنای حمایت دوجانبه است یعنی اینکه هر دو طرف به یکدیگر برای پیشبرد اهداف کمک می‌کنند. 

دبیر اتاق تعاون استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در بحث تعاون همه فعالان در این عرصه به یکدیگر یاری می‌رسانند افزود: اتاق تعاون، ادارات، دستگاه‌های اداری و شرکت‌های تعاونی در راستای تحقق یک هدف به عنوان مجموعه با یاری یکدیگر برای رفع نیازهای جامعه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون وظایف متعددی را به عهده دارد، گفت: امروز یک وظیفه جدیدی به عهده اتاق تعاون استان محول شده که آن مدیریت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون استان همدان است.

همچنین در ادامه این جلسه معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تاکنون پنج طرح را به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری معرفی کردیم اظهار داشت: از طرح‌های معرفی شده فقط یک مورد موفق به اخذ تضمین شده و سه مورد در دست اقدام است و یک مورد هم موفق به اخذ تضمین نشد.

وی ادامه داد: در استان همدان تعداد 2 هزار و 400 تعاونی فعالیت می‌کنند که راه‌اندازی نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در استان فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت‌ها و یا بازگشایی مجدد برخی تعاونی‌های نیمه‌فعال را ایجاد می‌کند. 

عباس امدادی افزود: با راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در اتاق تعاون استان فضا برای افزایش ضریب نفوذ اتاق تعاون در بین شرکت‌های تعاونی ایجاد می‌شود.   

وی با بیان اینکه تعاون در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: ما انتظار داریم که فردی توانمند، کارشناس و جدی به عنوان مدیر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در استان منصوب شود تا بتواند در راستای روان‌سازی و برخورد بهتر با فعالان حوزه تعاون عمل کند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به دیگر انتظارات بخش تعاون از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: به استان‌ها تفویض اختیار شود که بتوانند در مواقع لازم تصمیم‌گیری کنند و مجموعه بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی ضمانت‌های صندوق ضمانت را قبول کنند.

انتهای پیام/89019/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول