اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

شرکت‌های تعاونی در حوزه کشاورزی ایجاد شود

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: شرکت‌های تعاونی باید با اهتمام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کشاورزی ایجاد شود تا فعالیت‌های این بخش بیش از پیش توسعه یابد.

شرکت‌های تعاونی در حوزه کشاورزی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی که در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: این انتظار وجود دارد که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه کشاورزی اقدامات سنجیده‌ای انجام دهد و تعاونی‌های فعالی را ایجاد کند.

وی به لزوم ورود جدی شرکت تعاون روستایی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مبحث تاکید کرد و افزود: باید در راستای نیازسنجی و بررسی ظرفیت‌های موجود اهتمام کرده سپس در راستای تشکیل تعاونی مبادرت شود چرا که در این صورت علاوه بر بهره‌برداری از ظرفیت کشاورزی استان در روستاها اشتغالزایی نیز می‌شود.

دیزج‌نژاد کاهش نرخ بیکاری آذربایجان غربی در سال 1391 را در سایه حرکت جمعی دانست و بیان داشت: اگر آمار اشتغال استان بررسی شود این نتیجه به دست می‌آید که در سال 1391 نرخ بیکاری نسبت به سال 1390 کاهش یافته به طوری که در حال حاضر نرخ بیکاری 11 درصد است لیکن این موفقیت در سایه تعامل، همکاری و هماهنگی مسئولان به دست آمده است.

این مسئول با اظهار به اینکه صنعت کشاورزی یکی از مهم‌ترین منابع درآمد استان ما قلمداد می‌شود، افزود: بارها به این موضوع اشاره شده که آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی مستعد سرمایه‌گذاری است لیکن لازم است دستگاه‌های نقش‌آفرین در حوزه سرمایه‌گذاری و بانک‌های عامل توجه خود را به این موضوع معطوف کنند.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی از اینکه هیچ‌ یک از محصولات کشاورزی این استان در سطح کشور برندسازی نشده است انتقاد کرد و گفت: با وجودی که کشاورزی یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این استان است، ولی تاکنون هیچ‌ یک از محصولات استان برندسازی نشده‌اند لیکن می‌توان از طریق گام برداشتن در این مسیر برای تجاری‌سازی محصولات نیز اقدام کرد.

دیزج‌نژاد تدوین یک برنامه نظارتی در این زمینه را یک ضرورت قلمداد کرد و متذکر شد: هر سال منابع مالی در اختیار واحدهای مختلف قرار داده می‌شود تا در حوزه کشاورزی به جریان اندازند لیکن به تدوین برنامه نظارتی احساس نیاز می‌شود تا نمایندگان بانک‌ها و اعضای کار گروه بر چگونگی عملکرد واحدهای تولیدی نظارت کنند.

انتهای پیام/61002/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول