اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور احتمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

برگزاری مراسم روز «امین ولایت» در شیراز

قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز «امین ولایت»، حضرت شاهچراغ (ع) در روز ششم ذیقعده خبر داد و گفت: احتمال دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور پیدا کند.

برگزاری مراسم روز «امین ولایت» در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، علی محمد اسکروچی اظهار داشت: این مراسم در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود و سعی شده است تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور یابد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگی و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه حرم حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان یکی از ارکان دهه کرامت باید مد نظر قرار گیرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی را برای این روز ارائه کردند که می‌توانند برنامه‌های خود را گلچین کرده و یک برنامه مهم و با عظمت برگزار کنند.

قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس بر لزوم نظارت دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های متعدد تاکید و اضافه کرد: باید فضای فکری و معنوی خوبی در این روز ایجاد شود.

اسکروچی از برگزاری نشست پژوهشی سومین حرم اهل بیت (ع) در تهران و شیراز خبر داد و تصریح کرد: این نشست با همکاری پنج نهاد پژوهشی برگزار می‌شود و ماحصل آن به صورت یک سند تدوین شده در اختیار مسئولان کشوری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت باید دهه شور و نشاط باشد، اضافه کرد: کاروان نمادین حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز به مناسبت بزرگداشت این بزرگوار از دروازه کازرون به سمت حرم مطهر، حرکت می‌کند.

به گزارش فارس، در سال 1386 در شورای فرهنگ عمومی استان فارس نامگذاری یک روز به‌نام بزرگداشت شاهچراغ (ع) مطرح شد و متولیان امر تصمیم گرفتند که روز تولد آن حضرت را به عنوان مراسم بزرگداشت انتخاب کنند، از این رو برای مشخص شدن روز دقیق تولد، مورخان و محققان تحقیقات خود را آغاز کردند اما پس از بررسی‌های به عمل آمده کارشناسان به این نتیجه رسیدند که روز تولد شاهچراغ (ع) به درستی مشخص نیست و در این مورد نقل‌های متفاوتی وجود دارد، از این رو تصمیم بر این شد که در دهه کرامت یعنی حد فاصل تولد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) یک روز به عنوان روز امین ولایت، روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) تعیین شود.

شورایعالی انقلاب فرهنگی در 24 شهریور 1388 روز ششم ذیقعده یعنی پنجمین روز از دهه کرامت را به‌نام روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برای ثبت در تقویم مناسبت‌های ملی، اسلامی کشور تصویب کرد.

انتهای پیام/2448/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول