اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر فردا در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود

افتتاحیه جشنواره فرهنگی ادبی اکو در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جشنواره فرهنگی ادبی (اکو) با حضور شاعران برجسته مؤسسه فرهنگی اکو و مدیر اجرایی آن در هفتم و هشتم شهریور ماه 92 در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشنواره فرهنگی ادبی اکو در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد همتی در این زمینه اظهار داشت: جشنواره فرهنگی ادبی (اکو) در شیراز با حضور شاعران از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و ترکیه برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله شاعران برجسته این مراسم می‌توان به «محمد افسر رهبین» و «محمد سرور رجایی» از افغانستان، دکتر «پیرزاده قاسم رضا صدیقی» از پاکستان، «بهروز ذبیح‌الله»، «رستم عجمی» و «کلدیف گل نظر» از تاجیکستان و دو شاعر از کشور ترکیه اشاره کرد.

همتی ادامه داد: مراسم فرهنگی ادبی ( اکو) با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر به ویژه شاعران و ادیبان فارس، سخنرانی « افتخار حسین عارف» رئیس مؤسسه اکو پاکستان و دو نفر از اساتید دانشگاه شیراز به همراه شعرخوانی دو شاعر شیرازی و شعرای اکو برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: حضور این شاعران برجسته از کشورهای دوست و همسایه در این راستا برنامه‌ریزی شده تا تبادلی میان اهل شعر و ادب ایران اسلامی و دیگر ممالکی که در حوزه شاعری فعالیت دارند صورت گیرد.

به گفته وی، از این طریق اصالت شعر و ادبیات غنی و فرهنگ اسلامی در سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) بیش از پیش به جهانیان معرفی می‌شود.

همتی با اشاره به تاثیرات این‌گونه جشنواره‌های بین‌المللی به ویژه با رویکرد زبان مشترک فارسی که در منطقه اکو جریان دارد، تصریح کرد: تبادل فرهنگی ملت‏ها در طول تاریخ در بستری متعادل ادامه داشته و برای تازه ‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر این تعامل فرهنگی از طریق هنر ماندگار شعر و ادب امری ضروری است.

این مدیر فرهنگی ابراز داشت: یک فرهنگ بالنده برای تکامل خود باید توانایی تبادل با سایر فرهنگ‏ها و جذب عناصر مثبت آن را داشته باشد، ضمن اینکه بسیاری از مضامین والای سبک زندگی ایرانی اسلامی در شعر و ادبیات ما نهفته و آزادگان جهان تشنه آن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تلاش استکبار برای یکسان‌سازی فرهنگی جهان، خاطرنشان کرد: ملت‌ها در برابر این زیاده‏خواهی استعمار با تاسی به همکاری منطقه‌ای در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ ملی و بومی خود مقاومت می‏کنند.

به گفته وی، در این میان فرهنگ غنی اسلامی توانسته است در صد سال اخیر در برابر این هجوم مقاومت و اصالت خود را حفظ و دستاوردهای خود را به جهان تقدیم کند.

انتهای پیام/‌2448‌/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول