اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کردستان مطرح کرد

امکان ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جوار پارک جنگلی آبیدر

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: امکان ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جوار پارک جنگلی آبیدر وجود دارد.

امکان ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جوار پارک جنگلی آبیدر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان باباپیری سه‌شنبه شب در کارگروه گردشگری استان کردستان که در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح پارک جنگلی آبیدر در دهه 70 تهیه شده است و مصوبه هیئت دولت را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان اضافه کرد: 9 هزار هکتار زمین در مجاور پارک جنگلی آبیدر قرار دارد که امکان ایجاد منطقه نمونه گردشگری در آن فراهم است.

وی با بیان اینکه در داخل محدوده پارک جنگلی 30 پروژه تعریف شده است، تصریح کرد: پارک جنگلی آبیدر در قالب یک توافق‌نامه‌ به شهرداری سنندج واگذار شده و حفاظت و حراست و بهره‌برداری از آن نیز برعهده این دستگاه است.

مدیرعامل شرکت گلفام گشت پارسیان نیز در این جلسه به طرح واگذاری مناطقی از استان به بخش خصوصی برای توسعه اکوتوریسم و زیستگاه حیات وحش اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت کشوری ابلاغ شده و ما نیز برای انجام این کار در کردستان آمادگی داریم.

وحیدرضا شادفر افزود: اعتقاد داریم در صورتی که زیستگاه‌های حیات وحش حفاظت شوند، از انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان کردستان در بحث گونه‌های گیاهی و جانوری غنی است و همین موارد سبب می‌شود در صورتی که توریسم شکار توسعه یابد گردشگران بیشتری وارد استان کردستان ‌شوند.

شادفر خاطرنشان کرد: تمامی برنامه‌های ما زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود و با نظارت آنان اقدامات و برنامه‌های خود را عملی می‌کنیم.

به گفته وی در حال حاضر یک نفر محیط‌‌بان، 17 هزار هکتار از محیط زیست را حفاظت می‌کند که اگر بخش خصوصی وارد این مقوله شود، کار حفاظت از محیط زیست آسان‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گلفام گشت پارسیان گفت: تورهای تماشای حیوانات در کشورهای خارجی سالانه هزاران دلار درآمد دارد که اگر وضعیت زیستگاه‌ها در کردستان توسعه یابد و تعداد حیوانات و گونه‌های جانوری افزایش پیدا کند، می‌توان امیدوار بود که رونق گردشگری در این منطقه محقق شود.

وی در پایان افزود: در صورتی که این مسئله منجر به واگذاری مساحتی از زمین‌های استان به این شرکت شود، تعدادی از حیوانات به صورت امانت در اختیار شرکت قرار می‌گیرد که پس از یک سال میزان آنها به دو برابر می‌رسد و این زمینه‌ای برای رونق توریسم شکار و یا همان اکوتوریسم و زیستگاه حیات وحش می‌شود.

انتهای پیام/79001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول