اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیته مبارزه با فساد اداری افغانستان خواستار شد:

نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با مفاسد اداری افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات این کشور خواست تا برای منابع و هزینه‌های مالی و انتخاباتی نامزدهای انتخابات این کشور مقرراتی وضع کند.

نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «سید حمید‏الله تواب»، مشاور کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان امروز در یک نشست خبری در مورد چگونگی منابع و درآمدهای مالی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار نگرانی کرد و از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا در این خصوص مقرراتی را وضع کند.

وی افزود؛ در قانون انتخابات آمده است که هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‏‌تواند تا ده میلیون افغانی در مبارزات انتخاباتی خود هزینه کند، اما مکانیسمی وجود ندارد که بر این درآمدها نظارت کند.

به گفته مشاور کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان، این کمیته از نبود چنین مکانیسمی و تقلب و سو استفاده از منابع دولتی در انتخابات پیش‏رو نگران است.

همچنین «یما ترابی»، عضو کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، اظهار داشت که برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیش‏تر از ده میلیون افغانی را در مبارزات انتخاباتی خود هزینه خواهند کرد.

وی افزود : قانون انتخابات افغانستان، در خصوص هزینه نامزدها در انتخابات واقعیت‏‌های عملی را در نظر نگرفته است.

هرچند ترابی تأکید کرد که نباید علیه این ماده قانون جبهه‌گیری صورت گیرد؛ اما گفت که باید تلاش شود تا هزینه کاندیداها تحت نظر قرار گیرد.

وی ضمن یادآوری هزینه‌های انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری که منابع آن مشکوک یا نامشروع بوده است، تأکید کرد که نباید این مسئله بار دیگر تکرار شود.

همچنان کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان بیانیه‏‌ای در این خصوص منتشر کرد که در آن آمده است؛ کمیسیون مستقل انتخابات و وزارت دارایی افغانستان مشخص نیست که چگونه منابع مالی و هزینه مبارزات انتخاباتی کاندیداها را تنظیم خواهد کرد.

همچنین این کمیته از کمیسیون مستقل انتخابات درخواست کرده که اعضای فعال در مراکز اخذ رای تحت آموزش‌های لازم قرار گیرتد.

قرار است مبارزات انتخاباتی افغانستان در 13 بهمن ‏ماه آغاز شود و برای 2 ماه ادامه یابد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول