اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/26

احتمال تشدید حملات طالبان علیه ستادهای انتخاباتی سیاف

عضو ستاد انتخاباتی «عبدالرب رسول سیاف»، نامزد ریاست جمهوری افغانستان، با اشاره به اهمیت تامین امنیت رقابت‌های انتخاباتی، گفت که قاطعیت سیاف در برابر طالبان، احتمال تهدیدات امنیتی علیه ستاد انتخاباتی وی را افزایش داده است.

احتمال تشدید حملات طالبان علیه ستادهای انتخاباتی سیاف

«داود کلکانی»، عضو دفتر مطبوعاتی ستاد انتخاباتی عبدالرب رسول سیاف، یکی از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: تیم انتخاباتی، به رهبری رسول سیاف، در برابر طالبانی که سبب به‎هم‎خوردن آرامش مردم رنج‎دیده افغانستان می‎شوند و بی‎رحمانه زنان و کودکان این وطن را می‎کشند، موضع مشخص و قاطع داشته و از این رو، تهدیدات امنیتی بیشتر را متوجه ستاد انتخاباتی خود می‎دانند.

طالبان ابزار برخی کشورهای منطقه

وی، طالبان را ابزاری درخدمت برخی کشورهای منطقه خواند و گفت: برخی کشورهای منطقه که نمی‎خواهند آرامش و امنیت در این وطن تامین گردد، طالبان را به اخلال امنیت انتخابات- به عنوان یک مکانیزم انتقال قانونی قدرت وادار می‎سازند.

عبدالرب رسول سیاف، یکی از منتقدان جدی حکومت افغانستان در راستای مبارزه با طالبان بوده است؛ طوری که او، بارها به مناسبت‎های مختلف، در محافل بزرگ سیاسی از ضرورت مبارزه جدی در برابر طالبان سخن گفته است و از حکومت افغانستان به  خاطر آنچه که او، آن را مدارای بی‎جهت با طالبان می‎خواند انتقاد کرده است.

عبدالرب رسول سیاف، به عنوان یکی از شخصیت‎های جهادی و یک‎تن از علمای برجسته دینی در افغانستان، نخستین کسی بود که اعلام کرد، برای اثبات حرمت «انتحار» حاضر است با هرعالم دینی؛ اعم از داخلی و خارجی، مناظره کند.

از این جهت به نظر این تیم، طالبان برای به چالش‎کشیدن فعالیت‎های ستاد انتخاباتی وی، تمام توان و تحرکات نظامی خود را به کارخواهند بست.

عملکرد رضایت‎بخش دولت در تامین امنیت رقابت‌های انتخاباتی

داود کلکانی، در ادامه با اشاره به تلاش طالبان در راستای اخلال در امنیت رقابت‌های انتخاباتی ابراز داشت که تاکنون عملکرد دولت در تامین امنیت پیکارهای انتخاباتی رضایت‎بخش بوده است.

این عضو ستاد انتخاباتی رسول سیاف از تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی اظهار قدردانی کرده و اضافه کرد: طبیعی است که طالبان در آغازین روزهای پیکارهای انتخاباتی، انگیزه زیادی برای برهم زدن امنیت داشته است؛ اما جدیت و وظیفه‎شناسی نیروهای امنیتی این کشور به این گروه، اجازه فعالیت‎های ترورستی و تحرکات نظامی خراب‎کارانه را نداده است.

استقبال مردم از رقابت‌های انتخاباتی، بیش از حد انتظار بوده است

داود کلکانی در ادامه از شرکت پرشور مردمی در گردهمایی‎های انتخاباتی این ستاد، یادآور شد و گفت: در نخستین گردهمایی انتخاباتی رسول سیاف که در تالار «لویه جرگه» افغانستان برگزار گردید، تعداد شرکت کنندگان به 10000 نفر رسیده بود؛ طوری که نیمی از جمعیت یادشده از بیرون این تالار با تحمل هوای سرد زمستانی به سخنرانی‎ها گوش سپرده بودند، زیرا ظرفیت تالار نام‎برده تکمیل گردیده بود.

همچنین داود کلکانی، از گشایش دفاتر انتخاباتی رسول سیاف در بسیاری از ولایات افغانستان خبر داده و گفت: دفاتر محلی این ستاد انتخاباتی، در برخی از ولسوالی‎ها و مناطق این کشور نیز شروع به فعالیت کرده است.

وی، وضعیت امنیتی رقابت‌های انتخاباتی این ستاد در ولایات این کشور را نیز رضایت‎بخش خواند و اضافه کرد: هرچند نگرانی‎هایی نسبت به بدترشدن اوضاع امنیتی وجود دارد؛ اما تا کنون کنترل دولت بر وضع امنیتی رقابت‌های انتخاباتی در ولایات، قابل ستایش بوده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول