اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش نهایی نامزدهای ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات برزیل

2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل در لحظات پایانی مبارزه انتخاباتی،‌ نهایت تلاش خود را در جهت پیروزی در میدان رقابت به کار می‌گیرند.

تلاش نهایی نامزدهای ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری «تله‌سور»، مبارزه انتخاباتی در برزیل بین «دیلما روسف» نامزد حزب کارگران و رقبیبش «آئسیو نوس» نامزد حزب سوسیال دموکراسی برزیل همچنان با شور و هیجان ادامه دارد و کاندیداها نهایت تلاش خود را در لحظات آخر برای کسب عنوان ریاست جمهوری به کار می‌گیرند.

امشب کاندیداهای ریاست جمهوری مناظره یکی مانده به آخر خود را برای رقابت در راستای پیروزی در دوم انتخابات برگزار می‌کنند؛ این مناظره در حالی از شبکه تلویزیونی «رکورد» پخش می‌شود که نظرسنجی‌ها حاکی از برتری «دیلما روسف» رئیس جمهور کنونی برزیل می‌باشد.

برای شرکت در این مناظره، «روسف» فعالیت‌های انتخاباتی روز گذشته خود را که قرار بود در شهر «ریودوژانیرو» انجام دهد لغو کرد و به انجام مصاحبه با مجله «کارتا کاپیتال» پرداخت.

«مارکو آئورلیو گارسیا» مشاور ویژه امور بین‌المللی «روسف» تصریح کرد: به شدت برای آینده آمریکای لاتین نگران هستم و امیدوارم که ملت برزیل تصمیم درستی اتخاذ کند؛ «نوس» در صورت پیروزی با بولیوی درگیر خواهد شد و در نتیجه روابط برزیل با ونزوئلا و آرژانتین نیز به تیرگی می‌گراید و کشورمان در نهایت منزوی خواهد شد.

«گارسیا» که یکی از افراد تاثیرگذار در حزب کارگران می‌باشد، خاطرنشان کرد: حزب راست یا اپوزیسیون برزیل تلاش می‌کند جسد بی‌جان منطقه تجارت آزاد آمریکای لاتین (آلکا) را احیا کند زیرا فقط می‌خواهد با اروپا و ایالات متحده آمریکا رابطه داشته باشد، و به هیچ وجه تاثیرات این تصمیم بر صنعت کشور را نسنجیده است.

«آئسیو نوس» نیز سخنرانی خود را روی مطالبات داخلی کشور متمرکز کرد و متعهد شد که در صورت پیروز شدن در انتخابات، ‌در مورد بدهی ایالت‌ها به اتحادیه فدرالی (ایالت پایتخت) مذاکرات را از سر بگیرد تا به این ترتیب سرمایه‌گذاری را در بخش زیرساخت‌ها و حوزه اجتماعی گسترش دهد.

«نوس» هم طی نشستی مطبوعاتی در «پورتو آلگره» مرکز ایالت جنوبی «ریو گرانده دوسول» در این خصوص اذعان داشت که لازم است موضوع بدهی ایالت‌ها فورا پیگیری شود؛. وی همچنین اعلام کرد که برای مذاکره در این زمینه کاملا آرامش خود را حفظ خواهد کرد زیرا قبلا فرماندار بوده و به این کار اشراف کامل دارد.

به گزارش فارس،‌ بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.55 درصد از آرا، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آرا این رقابت به دور دوم کشیده شد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آرا در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

مردم برزیل 26 اکتبر (4 آبان) با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رئیس جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول