اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات استرالیایی‌ها در حمایت از دانش‌آموزان ناپدیدشده مکزیکی+تصاویر

همزمان با برگزاری اجلاس گروه ۲۰ در استرالیا، مردم این کشور با برپایی تظاهراتی از ۴۳ دانش‌آموز ناپدیدشده مکزیکی حمایت کرده و خواستار اجرای عدالت در این زمینه شدند.

تظاهرات استرالیایی‌ها در حمایت از دانش‌آموزان ناپدیدشده مکزیکی+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، معترضان استرالیایی از حضور «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک در اجلاس گروه 20 که در این کشور برگزار شد برای بیان تقاضای خود پیرامون اجرای عدالت در مورد عاملان ناپدید شدن دانش‌آموزان مدرسه «آیوتسیناپا» مکزیک بهره جسته و تظاهرات‌هایی را برگزار کردند؛ آن‌ها همچنین استعفای این رئیس جمهور آمریکای لاتینی از سمتش را خواستار شدند.

گروهی از معترضان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم استرالیا و مکزیک که عدد 43 بر روی آن نوشته شده بود در میدان «روما» واقع در شهر «بریسبن» که اجلاس گروه 20 در آن برگزار شد، تجمع کردند؛ تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که حاوی شعارهایی از این قبیل بود، استرالیا به «نیتو» خوش آمد نمی‌گوید، رئیس جمهور مکزیک باید استعفا دهد.

«پنیا نیتو» به شدت از سوی مردم مکزیک برای خروج از کشورش به منظور شرکت در انجمن همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام در چین و اجلاس گروه 20 مورد انتقاد قرار گرفت و این نشان می‌دهد که دولت وی شرایط بسیار دشواری را پیش‌ رو دارد.

«سین کلیری» یکی از معترضین در این تظاهرات گفت: اکنون که مکزیک با مشکل ناپدیدشدگان دانش‌آموزان مواجه است «نیتو» نباید به چین و استرالیا سفر می‌کرد بلکه بایستی در کشور خود به دنبال یافتن راه حلی مناسبی در این زمینه باشد.

«لولو گارسیا» معترضی دیگر می‌گوید: با شرکت در این تظاهرات به مردم مکزیک اعلام می‌کنیم که تنها نیستند و همواره حامی خانواده دانش‌آموزان ناپدیدشده برای حل این مشکل هستیم.

معترضان استرالیایی چندین تظاهرات‌ را از طریق صفحه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر سازمان‌دهی کردند که در 7 شهر استرالیا از جمله «هوبارت»، «کانبرا»، «آدلاید»، «پرت»، «ملبورن»، «سیدنی» و «بریسبن» صورت گرفت.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شدند که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این نوجوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

پیشتر در هندوراس، شیلی، آمریکا، فرانسه،ایتالیا و کلمبیا تظاهرات مشابهی برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول