اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عملیات منافقین برای ترور کارگر خشک‌شویی!

منافقین کوردل، در طول هفته جاری ، دست به چند ترور کور زدند که در ضمن یکی از این ترورها یک کارگر حزب الهی شهید و دو تن مجروح شدند.

عملیات منافقین برای ترور کارگر خشک‌شویی!

رخدادهای 30 مرداد 1361

چکیده

  • خلبانان غرور آفرین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی یک عملیات موفقیت آمیز برون مرزی تاسیسات صنعتی دوکان واقع در غرب عراق را بمباران کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای: وقتی کسی می خواهد در خط امام حرکت کند نباید از مجموعه نظرات و بیانات امام غافل بماند.

 

  • هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمین در لبنان از روحانیون این کشور خواست تا در بسیج مردم در جنگ علیه اسرائیل غاصب نقش اساسی را برعهده گیرند .

 

  • سفیر الجزایر: طی مدتی که در ایران بودم مجذوب انقلاب اسلامی ایران شدم و بعد از این هر جا که باشم به عنوان یک مبلغ برای انقلاب اسلامی ایران مفید خواهم بود .

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر: رژیم سابق به گروه های اسلامی با آنچنان کینه ای برخورد می کرد که امکان فعالیت این نیروها در هیچ یک  از رسانه ها و در عرصه هنر و فرهنگ وجود نداشت.

 

  • جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد که دولت ایالات متحده به اسرائیل برای مداخله نظامی در لبنان چراغ سبز داده بود .

 

  • مجمع عمومی از شورای امنیت درخواست کرد در صورت بی توجهی رژیم صهیونیستی به مذاکرات سازمان ملل آن رژیم را با اقدامات تنبیهی روبرو نماید .

 

  • منافقین کوردل ، این مزدوران آمریکا ، در طول هفته جاری ، دست به چند ترور کور زدند که در ضمن یکی از این ترورها یک کارگر حزب الهی شهید و دو تن مجروح شدند.

بمباران تاسیسات صنعتی دوکان عراق توسط جنگنده های ایرانی

ستاد مشترک ارتش در اطلاعیه شماره 1021 خود اعلام کرد : در ساعت 14 روز 28 مرداد خلبانان غرور آفرین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی یک عملیات موفقیت آمیز برون مرزی تاسیسات صنعتی دوکان واقع در غرب عراق و تاسیسات هارته واقع در شمال بصره را بمباران کرده و خسارات بسیار سنگینی به تاسیسات مذکور وارد آوردند . بر اساس این اطلاعیه جنگنده های ایرانی در مسیر بازگشت نیز خودروهای زرهی دشمن را در یکی از محورها به رگبار بستند و در این عملیات نیز ضایعات و تلفات موثری به دشمن وارد آوردند.(1)

معاون جدید سینمایی وزارت ارشاد تعیین شد

میرحسین موسوی نخست وزیر که اداره وزارت ارشاد را نیز بر عهده دارد سید کمال حاج سید جوادی معاون امور هنری این وزارتخانه را به موجب حکمی با حفظ سمت به معاونت سینمایی منصوب کرد . (2)

وظیفه انجمن اسلامی در ادارات و کارخانه ها

نمایندگان انجمن های اسلامی معلمان سراسر کشور عصر رور پنجشنبه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری دیدار کردند .

آیت الله خامنه ای با تاکید بر ضرورت تعلیم و تربیت از بدو پیروری انقلاب  اسلامی از خدمات معلمان تقدیر کرده و اظهار داشتند :  معلمان همیشه مردمان قانع و سخت کوشی بوده اند که سعی بر آن دارند هر آن چه که می دانند و باید منتقل کنند ، به دیگران انتقال دهند و از طبقات محروم جا معه هم محسوب می شوند .  

ایشان ضمن اشاره به اهداف پلید رژیم گذشته در امر تعلیم و تربیت و تاثیر انقلاب اسلامی در تحول افراد جامعه اظهار داشتند : متاسفانه ما در یک نسل تهی و بی پرورش حضور داشتیم ولی بحمدالله لکه سیاه زندگی گذشته با آب گوارای انقلاب پاک شد و امروز نسل گذشته ما تحول پیدا کرده است واین از معجزات انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور تاکید کردند هیچ فرقی میان رزمنده ای که در جبهه می جنگد و کسی که خوب تدریس می کند وجود ندارد و در ترازوی ارزش های اسلامی نمی توان تصور کرد که ارزش تعلیم و مربیگری از ارزش سپاهیگری کمتر است .

امام فقیه ، مرجع تقلید و مرجع سیاسی است / نباید از مجموعه نظرات امام غافل شد

رئیس جمهور ضمن تاکید بر استمرار و ادامه حرکت در خط امام گفتند : وقتی کسی می خواهد در خط امام حرکت کند نباید از مجموعه نظرات و بیانات امام غافل بماند ، بایستی آن نظر و ایده ای که امام به عنوان راه به جامعه نشان می دهد را درست تحلیل کند . رئیس جمهور تاکید کردند کسانی که می خواهند خط درست انقلاب اسلامی را تعقیب کنند باید به امام به عنوان فقیه ، مرجع تقلید و مرجع سیاسی بنگرند .

انقلاب اگر در قالب یک نظام قانونی متجلی نشود قابل بقا نیست

آیت الله خامنه ای ضمن اشاره به این نکته که برخی از افراد و گروه ها مایلند نظم حاکم بر جامعه را نپذیرند تاکید کردند : انقلاب اگر در قالب یک نظام قانونی متجلی نشود قابل بقا نیست . قرآن اسلام و انقلاب مفاهیم کلی است که وقتی قابل عمل و درک است که در شکل یک سیستم و نظام قانونی در آید ، اگر چنین قانونی وجود نداشته باشد ، انقلابی باقی نخواهد ماند و هر کس به میل خود این مفاهیم را تعریف و تفسیر می کند .

ایشان افزودند : ممکن است افرادی در یک تشکیلات اداری مناسب نباشند ولی نظام اداری سالم چیز بسیار لازم و مفیدی است . رئیس جمهوری هشدار دادند : امروز کسانی با تمسک به نام های مقدسی مثل امام و انقلاب و اسلام سعی دارند آن چیزی را که قالب و کالبد این انقلاب است و روح انقلاب جز با آن قابل بقا نیست مخدوش کنند .

امروز کل نظام جمهوری اسلامی ایران مستند به امام امت است

آیت الله خامنه ای ضمن تاکید بر این مطلب که امروز کل نظام جمهوری اسلامی ایران مستند به امام امت است گفتند : تشکیلات دولت جمهوری اسلامی امروز مشروعیت مردمی ، اسلامی و منبعث از امام است و نباید آن را مخدوش کرد و از قداست انداخت .

رئیس جمهور همچنین به نقش حساس و پر اهمیت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده و گفتند : وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که اندک اقدامی که نظم قانونی آن جا را به هم بزند بازی با سرنوشت صدها هزار انسان است ، زیرا این مجموعه آینده ساز این مملکت است و کوچکترین خدشه به شیوه قانونی این وزارتخانه می تواند فاجعه ساز باشد . ایشان ادامه دادند : خدا نکند افراد یا خطوطی موفق شوند به وسیله افراد احیانا مخلص و صادق و ساده در داخل این مجموعه که احتیاج مبرم به نظم دارد بی نظمی ایجاد کنند . (3)

درخواست آیت الله هاشمی از روحانیون لبنان ؛ در جنگ با اسرائیل نقش اساسی ایفا کنید

اعضای جامعه روحانیت بقاع در لبنان عصر پنجشنبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار شیخ صبحی ، یکی از اعضای این جامعه ضمن تشریح وضعیت مسلمانان لبنان و برشمردن ضایعات و خساراتی که در اثر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور وارد آمده بر لزوم مبارزه علیه توطئه های آمریکا که با کمک صهیونیست هاو فالانژیست ها در جهت از بین بردن شکوفایی انقلاب اسلامی در لبنان صورت می گیرد تاکید کرد.

آنگاه هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم وحدت مسلمین در لبنان از روحانیون این کشور خواست تا در بسیج مردم در جنگ علیه اسرائیل غاصب نقش اساسی را برعهده گیرند . وی گفت تنها راه نجات مردم مسلمان لبنان و فلسطینی پایداری و مبارزه با اسرائیل غاصب است.(4)

سفیر الجزایر : هر جا باشم مبلغی برای انقلاب اسلامی ایران خواهم بود

عبدالکریم غرائب سفیر الجزایر در تهران ظهر پنجشنبه در پایان ماموریتش با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد . وی در این دیدار گفت : طی مدتی که در ایران بودم مجذوب انقلاب اسلامی ایران شدم و بعد از این هر جا که باشم به عنوان یک مبلغ برای انقلاب اسلامی ایران مفید خواهم بود . غرائب افزود : ملت ها از این که انقلاب اسلامی در داخل ایران تثبیت شده است خوشحال هستند .(5)

اشتراک نظر رژیم شاه با ملی گراها و چپ ها به روایت نخست وزیر

موسوی نخست وزیر: رژیم سابق به گروه های اسلامی با آنچنان کینه ای برخورد می کرد که امکان فعالیت این نیروها در هیچ یک  از رسانه ها و در عرصه هنر و فرهنگ وجود نداشت ، در حالی که ما شاهد فعالیت گروه های چپ در این زمینه بودیم و این به علت وجه اشتراکی بود که این گروه ها و رژیم در مورد اسلام زدائی و بازگشت به شعارهای ملی گرایانه و ارزشهای پیش از تاریخ اسلام با یکدیگر داشتند.

موسوی گفت : پس از انقلاب ما احتیاج به ابزاری داشتیم که ارزش های انقلاب اسلامی را در سراسر جهان معرفی و تثبیت نماید و تا مدتی در این زمینه تحرک لازم را نداشتیم و این نه به علت جان مایه های غنی فرهنگ اسلامی بود بلکه به عدم شناخت زبان و روش بکار گرفتن آن مایه های اصیل اسلامی باز می گشت. ابزار ما در این زمینه بسیار کم بود و الان هم این کمبود وجود دارد.

وزارت ارشاد از تجربه مساجد پیش از انقلاب بهره گیرد

موسوی همچنین گفت : در مورد مردم و برنامه ریزی وزارت ارشاد که مستقیما به مردم باز می گردد باید توجه داشت که اسلام از فرهنگ مردمی چارچوب ها و امکاناتی را در اختیار قرار میدهد که ما باید پیشرفت های خود را با اتکال به مکتب و این فرهنگ مردمی جدا از غرب و شرق برنامه ریزی کرده و نظم جدیدی را پدید آوریم ، رژیم سابق برای تهی ساختن محتوای فرهنگ مردم کشورمان که مایه های اصیلی از اسلام در آن وجود داشت در جهت ایجاد مراکز فرهنگی مدرن به سبک غربی و با هزینه های هنگفت حرکت می کرد به همین جهت در صدد ایجاد مراکزی بود که برای اشاعه فرهنگ غربی جدا از بافت و فرهنگ مردم ایجاد می شدند و اگر کسی به آن مراکز می رفت بیگانگی فرهنگ اسلامی مردم با ساخت این نوع مراکز را احساس می کرد.

نخست وزیر همچنین گفت : تجربه پس از انقلاب در مورد مساجد سراسر کشور و ایجاد مراکز فرهنگی هرچند کوچک در کنار مساجد وعجین شدن مسائل فرهنگی ، عبادی و سیاسی در مساجد بسیار ارزنده است که می تواند در برنامه ریزی وزارت ارشاد و روش های اجرانی آن برای استفاده از نیروی عظیم میلیونی نقش موثری داشته باشد. (6)

کارتر : آمریکا برای حمله به لبنان به اسرائیل چراغ سبز داده بود

جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد که دولت ایالات متحده به اسرائیل برای مداخله نظامی در لبنان چراغ سبز داده بود . کارتر گفت : این موضوع را کسانی که از نزدیک در جریان حوادث لبنان بودند به وی اطلاع داده اند.

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد که هنوز فرصت نیافته است در باره صحت و سقم این خبر تحقیق کند ولی چند نفر از شخصیت های اسرائیلی که کاملا به حوادث پشت پرده آگاهی دارند به وی گفته اند که ما از واشنگتن چراغ سبز گرفته بودیم . (7)

رای منفی آمریکا و اسرائیل به قطعنامه های مجمع عمومی

مجمع عمومی سازمان ملل در اجلاس دیشب خود قطعنامه هائی در رابطه با استقلال ملی و حق خودمختاری فلسطینی ها و نیز تقبیح رژیم صهیونیستی به خاطر بی توجهی به مصوبات شورای امنیت صادر کرد.

مجمع عمومی از شورای امنیت درخواست کرد در صورت بی توجهی رژیم صهیونیستی به مذاکرات سازمان ملل آن رژیم را با اقدامات تنبیهی روبرو نماید . قطعنامه مزبور با ۱۲۰ رای مثبت و ۲۰ رای ممتنع به تصویب رسید.از ده کشور عضو جامعه اقتصادی اروپا نه کشور به این قطعنامه رای ممتنع دادند و آمریکا و اسرائیل به آن رای منفی دادند.(8)

عملیات منافقین برای ترور کارگر خشک شویی !

منافقین کوردل ، این مزدوران آمریکا ، در طول هفته جاری ، دست به چند ترور کور زدند که در ضمن یکی از این ترورها یک کارگر حزب الهی شهید و دو تن مجروح شدند.

روز ۲۹ مردادماه جاری ، دو تن از این منافقین با موتورسیکلت هوندا 125 ، شعبان ترابی ، کارگار خشک شوئی اسلام دوست رادر خیابان دامپزشکی به شهادت رساندند و متواری شدند . به دنبال این حادثه ، یک نفر از کارکنان یک کبابی نیز در خیابان اسکندری از ناحیه سر مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت که خوشبخنانه از این حادثه جان سالم به در برد.

همچنین یک کفاش حزب اللهی در خیابان وحدت اسلامی مورد شناسائی منافقین قرار گرفت و آن ها مسلحانه سوار بر موتور سیکلت هوندا ۱۱۰، به این کارگر کفاش حمله کردند و او را مجروح نموده و متواری شدند. یک منافق دیگر نیز به یک مغازه لبنیات فروشی واقع در خیابان زیبا مراجعه کرد و با تهدید اسلحه کمری ، از صاحب لبنیات فروشی ، خواست عکس های متعلق به امام و شخصیت ها که روی دیوار مغازه نصب شده بود جمع آوری کند!(9)

پی نوشت :

1-  کیهان ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 2 و 4

2- اطلاعات ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 2

3- کیهان ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 17

4- جمهوری اسلامی ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 12

5- اطلاعات ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 3

6- کیهان ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 17 ، میرحسین موسوی نخست وزیر وقت در این سخنان بر روی دو محور تاکید می کند 1- اشتراک مواضع رژیم شاه با ملی گراها و چپ ها و 2 – استفاده و بهره گیری وزارت ارشاد از تجربه مساجد پیش از انقلاب . در این این زمینه به دو نکته و سوال کوتاه اشاره کرده و می گذریم 1- آیا میرحسین موسوی خود با ملی گراها و چپ ها چه پیش و چه بعد از انقلاب اشتراک نظر نداشت . مقالات متعدد منتشر شده در حمایت از ملی گرایانی چون مصدق با اجازه میرحسین موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی که مورد اعتراض بسیاری از بزرگان انقلاب از جمله شهیدان آیت و دیالمه قرار گرفت چه معنا و مفهومی جز اشتراک نظر این دو می تواند داشته باشد ؟! 2 – استفاده از تجربه مساجد در وزارت ارشاد سخن حقی است که می توان با تکیه بر این نظر پرسید آیا موسوی خود به این نظر پایبند بود . نگاهی به فعالیت های موسوی در جریان فتنه 88 نشان از آن دارد که فعالیت های نامبرده از هر مرکزی شروع و به هر مرکزی ختم می شد جز مساجد و حسینیه ها ، حامیان میرحسین موسوی در این برهه در هر مرکزی اجتماع تشکیل می دادند جز مساجد و حسینیه ها و این خود نشان می داد که اینان اعتقادی به این دو مرکز برای فعالیت های اجتماعی ندارند و طبیعی است حرکت های آلوده اجتماعی و مذهبی هرگز نمی تواند از مساجد و حسینیه ها آغاز شود . اگر میرحسین موسوی به آن چه گفته بود پایبند بود با طیف متدین جامعه در مساجد سخن می گفت و دردهای خود را با آنان بازگو می کرد نه در ورزشگاه ها و سمینارهایی که دخترکان بدحجاب و بعضا بی حجاب به همراه پسران هم شان خود به رقص و پایکوبی بپردازند و مقدسات را به سخره بگیرند . حامیان موسوی یک بار به نماز جمعه رفتند و آن شد که دیدیم و دیدند ...نماز با کفش و بدون مهر ! آیا اینان با مسجد و محراب به عنوان محل عبادت آشنا بوده و هستند ؟! در این زمینه سخنان بسیاری است که در آینده بدان خواهیم پرداخت .

7- اطلاعات ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 16

8- اطلاعات ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 16

9- اطلاعات ، 30 مرداد 1361 ، صفحه 13

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول