اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نخستین جاده سلامت دانشگاه‌های مازندران به بهره‌برداری رسید

جاده سلامت به طول 2 هزار و 500 متر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی افتتاح شد.

نخستین جاده سلامت دانشگاه‌های مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی، نخستین جاده سلامت دانشگاه‌های مازندران که تقریبا محیط دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی را در بر می‌گیرد به مدت دو ماه با هزینه ریالی 450میلیون ریالی به بهره‌برداری رسید.

همزمان با افتتاح جاده سلامت به مناسبت هفته سلامت و چهاردهمین سالگرد تاسیس واحد آیت‌الله آملی همایش پیاده‌روی با حضور کارکنان و اساتید این واحد دانشگاهی در مسیر جاده سلامت برگزار شد.

فاضل لاریجانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی در پایان همایش پیاده‌روی در جمع اساتید و کارکنان این واحد با تبریک چهاردهمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی در هفته سلامت یک حرکت نمادین است ولی حاکی از توجه روز افزون در سطح کشور و در سطح جهان به امور مربوط به سلامت است.

وی تصریح کرد: سلامت یکی از زیربناهای اصلی برای توفیق شخصی و نیز توسعه و بالندگی در سطح کشور به شمار می‌رود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت جهانی برای سلامت شاخص‌ها و ابعادی را تعریف می‌کنند، بیان داشت: این شاخص‌ها شامل سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماع و سلامت معنوی است که اینها با یکدیگر تاثیر و تاثر دارند.

وی ادامه داد: هر اختلالی در هر یک از ابعاد سلامت باعث می‌شود ابعاد دیگری هم از حالت تعادل خارج شود.

این مسئول افزود: ابن سینا امراض را بر حسب تعادل طبایع و قوای جسمانی نظیر طبیعت و مزاج‌های جسمانی تجزیه و تحلیل می‌کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی هم تاکید زیادی به مفهوم اعتدال شده که حاکی از آن است که انسان در معتدل‌ترین و زیباترین وجه خود آفریده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: دانشگاه، اساتید و کارکنان وظیفه و رسالت خاصی در ایجاد آگاهی و نیز فرهنگ سلامت در جامعه را بر عهده دارند.

لاریجانی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ سلامت از سوی دانشگاه تاکید کرد: ایجاد شناخت و حس قدردانی و احترام نسبت به طبیعت و مذموم دانستن تخریب طبیعت از جمله وظایف ما برای ترویج این فرهنگ است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشگاه باید با برنامه‌های پژوهشی، فرهنگی و  آموزشی ضمن تشویق پژوهشگران به مطالعه ابعاد مختلف و زیر بنا‌های لازم برای تحقق سلامت جامعه بپردازد.

وی درباره یکی از مسائل مبتلا به جامعه و عدم نظارت کافی بر تولید و فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد: طبق نظر کارشناسان مربوطه در تولید اکثر محصولات کشاورزی، سیفی‌جات و میوه‌جات چندین برابر حد مجاز از سموم استفاده می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه  بسیاری از بیماری‌ها موجود به دلیل استفاده زیاد از حد سموم کشاورزی نشات می‌گیرد، اذعان داشت: بر دانشگاهیان لازم است که شیوه‌هایی ابداع کنند که بر نظارت بهینه بر این امر و ترویج روش‌های کشاورزی ارگانیک تاکید کند.

انتهای ‌پیام/86011/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول