اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان:

زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان وضعیت مناسبی ندارد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان وضعیت مناسبی ندارد.

زیرساخت‌های ارتباطی در کردستان وضعیت مناسبی ندارد

جعفر آژنگ در حاشیه آغاز به کار هشتمین پاسگاه پلیس راه کردستان در محور قروه به همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: استان کردستان از لحاظ زیرساخت‌های ارتباطی  وضعیت مناسبی ندارد که باید همت و تلاش بیشتری تا رسیدن به وضعیت مطلوب انجام گیرد.

وی با بیان اینکه از 8 هزار کیلومتر راه ارتباطی در این استان، نزدیک به 180 کیلومتر به صورت 4 بانده است، تصریح کرد: این در حالی است که محورهای فرعی نیز فاقد فاکتورهای راه اصلی بوده و هزار و 300 کیلومتر باید دارای مشخصه‌های راه اصلی شود.

آژنگ با تأکید بر لزوم نیازسنجی نقاط حادثه‌خیز و اولویت‌بندی آنان به منظور تسریع در اجرا، افزود: امیدواریم با حضور عوامل راهداری و پلیس راه در محورها و نیز اجرایی شدن طرح‌های راهسازی کاهش تصادفات را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اهداف آغاز ماموریت پلیس راه قروه به همدان، خاطرنشان کرد: از آنجا که این محور یکی از شاهراه‌های اصلی کردستان به شمار می‌رود، تا پیش از این توسط پلیس راه همدان سنندج کنترل می‌شد که با توجه به تصادفات این حوزه و فاصله از پلیس راه قبلی، مجوز راه‌اندازی این پاسگاه اخذ شد.

آژنگ، هدف از افتتاح این پاسگاه را کاهش حوزه فعالیت ماموران پلیس راه و حضور به موقع در صحنه تصادفات اعلام کرد و عنوان داشت: از ابتدای امسال تاکنون با کاهش 16 درصدی آمار تلفات ناشی از تصادفات در استان مواجه بودیم که امیدواریم با راه‌اندازی این پاسگاه این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به کاهش تصادفات در محور قروه به همدان با بهره‌برداری از بزرگراه، مشکل اصلی در این محور را واژگونی خودروها به دلیل سرعت بالا برشمرد و متذکر شد: در حال حاضر تصادفات منجر به فوت بیشتر در محورهای فرعی بروز می‌کند.

به گفته آژنگ، نصب پنج دستگاه دوربین سرعت‌سنج ثابت از برنامه‌های آتی پلیس راه در این محور است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات حال حاضر در قروه، تصادفات در محورهای فرعی است، گفت: محورهای دلبران و سریش آباد از حادثه خیزترین نقاط هستند.

آژنگ در پایان یادآور شد: در صورت تخصیص زمین برای احداث پاسگاه پلیس راه در این محور، عملیات و ماموریت‌های پلیس راه به نحو مطلوبتری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/79009/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول