اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف مازندران:

رای 140 پرونده اختلافی موقوفات به‌ نفع موقوفه صادر شد

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: رای 140 پرونده اختلافی موقوفات مازندران در محاکم قضایی به‌ نفع موقوفه صادر شد.

رای 140 پرونده اختلافی موقوفات به‌ نفع موقوفه صادر شد

مجتبی باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری بر امر ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در سراسر مازندران تاکید کرد و بیان داشت: هرچه زمان به جلوتر می‌رود این امر الهی به صورت شایسته‌تر به مردم معرفی می‌شود.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در سازمان اوقاف در حال اجرا است، افزود: مسئولان اوقاف مازندران با تلاش و همت مضاعف نگاه‌های خود را به ترویج و تبلیغ سنت ماندگار وقف معطوف کردند.

باقرزاده با بیان اینکه اوقاف در مقابل موقوفات و نیت واقف وظیفه شرعی دارد، تصریح کرد: فعالیت اوقاف بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

این مسئول اجرای صحیح و امینانه نیت واقف را یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و گفت: اوقاف در تمامی شرایط به نیت واقف عمل می‌کند و در حفظ حق و حقوق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

باقرزاده از پیگیری مستمر پرونده‌های دعاوی موقوفات در محاکم قضایی خبر داد و بیان کرد: این پیگیری‌ها توسط معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف مازندران صورت می‌گیرد.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال موقوفه‌خواری و کسب عواید موقوفات از راه‌های غیرقانونی و خلاف شرع اسلام هستند، گفت: اوقاف با قاطعیت به این مسائل رسیدگی و تا آخرین لحظه با موقوفه‌خواری مبارزه می‌کند.

باقرزاده از وجود 585 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی خبر داد و بیان داشت: رای 140 پرونده اختلافی موقوفات مازندران در محاکم قضایی به‌ نفع موقوفات صادر شد.

انتهای پیام/86031/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول