اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گسترش حمایت برزیلی‌ها از روسف

نمایندگان مختلفی از جناح‌های چپ برزیل طی نامه‌ای حمایت خود را از «دیلما روسف» در انتخابات ریاست جمهوری دور دوم این کشور اعلام کردند.

گسترش حمایت برزیلی‌ها از روسف

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نزدیک به 3 هزار نفر از اعضای جامعه دانشگاهی برزیل همراه با نمایندگانی از جنبش‌های اجتماعی مختلف در این کشور، با امضای نامه‌ای سرگشاده راه‌هایی را که از طریق آن رسانه‌ها، فعالان بازار سهام و دیوان عالی انتخابات در برزیل سعی در تضعیف فعالیت‌های ستاد انتخاباتی «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل به منظور عدم انتخاب دوباره وی به عنوان رئیس جمهور این کشور دارند، اعلام و به حمایت خود از روسف تأکید کردند.

در این نامه بیان شده مسیر اصلی که رسانه‌های برزیلی در پیش گرفته‌اند به طور مداوم به مواردی از فساد مالی در دولت «دیلما روسف» اشاره می‌کند در حالی که همین رسانه‌ها سعی در انکار موارد مختلفی از فساد مالی صورت گرفته در طول 2 دوره فرمانداری «آئسیو نوس» در ایالت «میناس خرائیس» برزیل دارند که این اقدامات تنها منعکس کننده یک الگوی دوگانه‌ای از استانداردهای رسانه‌ای در پوشش اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

«لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل طی مصاحبه‌ای با یک مجله برزیلی اعلام کرد: مردم برزیل باید نسبت به تلاشی که رسانه‌های سنتی از طریق آن سعی در بی اعتبار جلوه دادن دستاوردهای دولت روسف دارند، آگاه و هوشیار باشند.

در طول این مصاحبه داسیلوا رسانه‌های سنتی برزیل را به تلاش برای ایجاد حملات مغرضانه جهت بدنام کردن چهره روسف در میان مردم متهم کرد.

وی افزود: هنگامی که این گونه حملات شخصی یا سیاسی علیه یک مقام رسمی رخ می‌دهد در واقع سیاست عمومی آن کشور خدشه‌دار می‌شود.

به گفته «ماریلی کوآدروس» پروفسور حقوق‌بشر دانشگاه کاتولیک برازیلیا با وجود افزایش جنبش‌های اجتماعی سازمان یافته در برزیل هنوز هم بحث‌های سیاسی بدون نتیجه مثبت رها شده و تا حد زیادی توسط رسانه‌های سنتی این کشور دستکاری می‌شوند.

«کوآدروس» تصریح کرد: رسانه‌ها قرن‌هاست که در مورد سیاست در برزیل اظهار نظر می‌کنند و همچنان تمایل به تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی تکراری دارند که هیچ بازتاب مثبتی برای مردم به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.55 درصد از آرا، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آرا این رقابت به دور دوم کشیده شد.

مارینا سیلوا سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آرا در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

مردم برزیل 26 اکتبر (4 آبان) با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رئیس جمهور جدید خود را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول