اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش/13

معرفی رشته «برق ساختمان»/ نصب دوربین‌های مدار بسته، روشنایی و دزدگیر ساختمان را به دست این هنرجویان بسپارید

هنرجویان رشته «برق ساختمان» به صورت تخصصی با سیستم روشنایی ساختمان و همچنین موارد تکمیلی برق ساختمان اعم از آیفون تصویری، دزدگیر، دوربین‌های مداربسته اماکن، برق اضطراری و راه‌اندازی الکتروموتورهای سه فاز و تک‌فاز آشنا می‌شوند.

معرفی رشته «برق ساختمان»/ نصب دوربین‌های مدار بسته، روشنایی و دزدگیر ساختمان را به دست این هنرجویان بسپارید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ رشته «برق ساختمان» در زمینه صنعت از گروه برق و رایانه قرار دارد.

*معرفی رشته

رشته برق نیز مانند بسیاری از رشته‌های زمینه صنعت بر مفاهیم فیزیکی و اصول ریاضیات استوار است و هر چه هنرجویان بهتر این مفاهیم را درک کنند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب نمایند.

هنرجوی برق باید ذهنی خلاق و تحلیل‌گر داشته باشد؛ همچنین به کار با وسایل برقی علاقه داشته باشد، چون گاهی اوقات هنرجویانی وارد این رشته می‌شوند که در ریاضی و علوم قوی بوده ولی در کارهای عملی ضعیف‌ هستند.

رشته برق ساختمان هم یکی از گرایش‌های رشته برق است. در این رشته هنرجویان به صورت تخصصی در زمینه سیستم روشنایی و برق ساختمان به صورت کامل و همچنین موارد تکمیلی برق ساختمان اعم از آیفون تصویری، سیستم اعلام حریق، دزدگیر، دوربین‌های مداربسته اماکن، درب اتوماتیک، برق اضطراری و راه‌اندازی الکتروموتورهای سه فاز و تک‌فاز آشنا می‌شوند.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

نوع مهارت‌های فنی که هنرجویان در طول دوره آموزش می‌بینند شامل «نقشه‌کشی مقدماتی»، «فلزکاری» و «لحیم‌کاری» است.

*آینده‌ تحصیلی و شغلی

هنرجویان این رشته پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در نیروگاه‌ها استخدام شوند و یا در امر سیم‌کشی ساختمان‌ها یا به عنوان نصاب سیستم‌های حفاظتی و کنترلی فعالیت کنند.

همچنین در صورت تمایل به ادامه تحصیل، هنرجویان فارغ‌التحصیل این رشته می‌توانند در یکی از گرایش‌های رشته مهندسی برق در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به ادامه تحصیل بپردازند.

* ساعت آموزش

رشته «برق ساختمان» دارای 105 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 50 ساعت شایستگی‌های فنی، 2 ساعت شایستگی‌های کارگاهی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «برق کار ساختمان درجه 2 متشکل از 10 واحد نظری و 9 واحد عملی»، «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «نصب سیستم زمین حفاظتی(اجرای ارتینگ) متشکل از یک واحد نظری و یک واحد عملی»، «برق کار ساختمان درجه 1 متشکل از 4 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق متشکل از 6 واحد نظری و 6 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول