اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

حضور در آزمون‌های استخدامی با خودروهای دولتی+ عکس

خبرگزاری فارس: شرکت فرماندار یا بخشدار آن هم با خودرو دولتی و راننده شخصی و با هیبت یک مسئول و نه داوطلب در آزمون نشان از چه چیزی است؟

حضور در آزمون‌های استخدامی با خودروهای دولتی+ عکس

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از سایت شیرازه، با همه حواشی و کش مکش‌های میان دولت و مجلس که بعد از ابلاغ رسمی و مصوبه دولت مبنی بر دادن مجوز استخدام 1500 نفر در دستگاه های اجرایی به سطح رسانه ها بوجود آمد، در برخی از استان ها موضوع فراخوان، ثبت نام، توزیع کارت و برگزاری آزمون انجام شد و خیل عظیم دختران و پسران فارغ التحصیل و جوینده شغل که در آزمون شرکت کردند، منتظر اعلام نتایج هستند.

فارغ از پرداختن به نفس این کار در پایان دولت دهم، که البته مسبوق به سابقه بوده و با عدد و رقمی بزرگتر و با نتایجی عجیب تر(!) در پایان دوره اصلاحات نیز رخ داد و باز هم بدون در نظر گرفتن انتقادهای فراوانی که به نحوه اطلاع رسانی، شکل و زمان برگزاری آزمون ورودی وجود داشته است، موضوعی که در اذهان بسیاری از مردم نقش بسته، تحقق کامل شعار عدالت خواهی و پرهیز از تبعیض و باندبازی در مقام عمل است. شعاری که سهم عمده رای رئیس جمهور را به آن مرتبط می دانند.

 

در شرایطی که شخص دکتر احمدی نژاد یکی از افتخاراتش را عدالت خواهی و شکستن حلقه های بسته مدیریتی عنوان می نماید و صدالبته این موضوع در دولت اول وی مشهود و نمایان بود، حضور برخی از فرمانداران و بخشداران دولت دهم در آزمون استخدامی چگونه توجیه می شود؟ آیا شائبه اولویت های سیاسی و وجود برخی تمایلات به جریانات حاشیه دولت که در انتصاب اینگونه مدیران نیز دخیل بوده است، در اعلام نتایج و استخدام ها قوت پیدا نمی کند؟

اگر بنا را بر این بگذاریم که حضور این دسته افراد در آزمون استخدامی موید برابری همه در مقابل قانون و مقررات است، این موضوع به جای نگرانی امیدبخش است.

 

کار به این جا ختم نمی شود. شرکت فرماندار یا بخشدار آن هم با خودرو دولتی و راننده شخصی و با هیبت یک مسئول و نه داوطلب در آزمون نشان از چه چیزی است؟ آیا این موضوع نشان صحت حرف و حدیث هایی که داوطلبان با گلایه سر جلسه نقل می کنند نیست؟

به هر حال امید می رود که مسئولین مربوطه به ویژه رییس جمهور به این موضوع مهم توجه داشته باشند که تشکیل حلقه های بسته مدیران تنها منتقدان و مخالفان ایشان را شامل نشده و نمی شود. بلکه این معضلی است که گریبان هر دولتی را بگیرد و از شعارهای اصیل و ارزشی دور نماید.

 

بازگشت به صفحه نخست سرویس فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول