اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بایدن هم به برجام پایبند نخواهد بود

جو بایدن اگر‌چه در سخن و البته در ردای جایگاه سیاسی‌اش، یک‌تنه در مقابل یکی از جنجالی‌ترین روسای تاریخ آمریکا ایستاده، اما در عمل در قبال برجام و مذاکرات دوباره چندان راهش جدای از ترامپ نیست.

بایدن هم به برجام پایبند نخواهد بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی در گزارشی نوشت: نخستین قطعنامه سازمان ملل علیه ایران در پسابرجام به عقیده بسیاری به معنای همان پایان برجامی قلمداد می‌شود که ترامپ از آن سخن گفته بود و این به معنای آغاز یک مذاکره جدید چه با وجود دونالد ترامپ، چه بدون اوست. مخصوصا آنکه خیلی پیش از این قطعنامه، شخص جو بایدن یعنی همان کسی که به ادعای ترامپ، ایران آرزوی آمدن و رئیس‌جمهور شدنش را دارد نیز از لزوم تغییر در برجام سخن گفته بود.
تونی بلینکن، مشاور امور خارجی «جو بایدن» نیز پیش از این گفته بود: «بایدن به دنبال بهبود توافق موجود یا انعقاد یک توافق جدید با ایران است. ایران باید به برجام بازگردد. در این صورت بایدن با استفاده از همان توافق قبلی به دنبال تواففی بلندمدت است‌».
اظهاراتی دوپهلو، که فحوای آن این است: «بایدن نیز قرار نیست به برجام پایبند باشد»، حتی با بازگشت ایران به قبل از پنج گام کاهش تعهدات برجامی‌اش. به عبارتی بایدن هم در صورت ریاست‌جمهوری، به میراث رئیس سابق خود اوباما پایبند نخواهد بود و در واقعیت همانی را می‌خواهد که ترامپ می‌گوید؛ «یک مذاکره و توافق دوباره».

جو بایدن اگر‌چه در سخن و البته در ردای جایگاه سیاسی‌اش، یک‌تنه در مقابل یکی از جنجالی‌ترین روسای تاریخ آمریکا ایستاده، اما در عمل در قبال برجام و مذاکرات دوباره چندان راهش جدای از ترامپ نیست.
حتی اگر خودش در کنار اوباما از بانیان برجام باشد. در حالی که ایران در تمام این مدت تلاش داشت تا بگوید چون آمریکا از برجام بیرون رفته است یا ایران به آنچه در برجام می‌خواست نرسیده است، گام‌های کاهش تعهدات برجامی را برداشته، اما بایدن اعلام می‌کند اولا ایران باید به برجام بازگردد و از طرفی دیگر به دنبال اهداف و توافقی فراتر از برجام می‌گردد. مواردی که شاید خود گویای این مطلب باشد که برخلاف اظهارات ترامپ در اوکلاهما آنقدرها هم نباید ایران را مشتاق برای آمدن بایدن دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول