اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رفتار عارف و موسوی لاری تشکیلاتی نبود

محمود صادقی عضو اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: استعفای هر دو این بزرگواران غیرمنتظره بود. تا حدی که من می‌دانم این استعفا در شورای عالی مطرح نشده و قاعده این است که این استعفا و کناره‌گیری به شورا اعلام شود و مورد پذیرش قرار گیرد.

رفتار عارف و موسوی لاری تشکیلاتی نبود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمود صادقی نماینده مجلس دهم در گفتگو با روزنامه آرمان ملی در خصوص استعفای محمدرضا عارف و موسوی لاری از شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: استعفای هر دو این بزرگواران غیرمنتظره بود. تا حدی که من می‌دانم این استعفا در شورای عالی مطرح نشده و قاعده این است که این استعفا و کناره‌گیری به شورا اعلام شود و مورد پذیرش قرار گیرد. این نحوه که به‌صورت رسانه‌ای اعلام شود به لحاظ حقوقی ایراد دارد. وقتی که شورا این افراد را به ریاست و نایب رئیسی انتخاب کرده بایستی شورا هم درباره کناره‌گیری آنها تصمیم بگیرد.

وی افزود: از این دوستان مخصوصا آقای دکتر عارف که انضباط تشکیلاتی دارند البته انتظار این است که هر دو در یک جلسه‌ای استعفا و دلایل آن را اعلام کنند و شورا بحث کند و در مورد پذیرش یا عدم پذیرش تصمیم بگیرد. بعد دیگر این است که جا دارد به هیات رئیسه شورای سیاستگذاری گزارش عملکردی از فعالیت شورا را ارائه کنند. به‌نظر من این رفتار خلاف انضباط تشکیلاتی است و از فردی مثل دکتر عارف چنین انتظاری نمی‌رفت.

صادقی در خصوص عملکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان هم گفت: اگر مبنای قضاوت ما نتیجه انتخابات باشد در یک نگاه ظاهری می‌توانیم بگوییم که ناشی از ضعف عملکرد شورای سیاستگذاری بوده اما اگر به صورت تحلیلی‌تر و دقیق‌تر تحلیل کنیم باید ببینیم شورای عالی سیاستگذاری چه امکان‌ها، ظرفیت‌ها و چه فرصت‌ها و تهدیداتی داشته یا به عبارت دیگر با چه عوامل و موانعی روبه‌رو بوده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم افزود: در تهران چیزی حدود 20 تا 25‌درصد مردم در انتخابات اسفند 98 حضور پیدا کردند، چه میزان از این عدم مشارکت به شورای سیاستگذاری، چه مقدار به عملکرد دولت آقای روحانی و چه مقدار به عملکرد و رویه‌هایی که به کاهش حضور مردم منجر شده بود، باید در نظر گرفته شود. همچنین ضعف‌های درونی شورای عالی سیاستگذاری نیز باید تحلیل شود و سپس ببینیم که شورای عالی سیاستگذاری چه میزان نقش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول