اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قدرت انتقال ویروس کرونا به‌شدت زیاد شده است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اکنون نه فقط برای ایران که کلا برای جامعه جهانی وضعیت به گونه ای است که مردم فعلا به بازگشت به زندگی عادی فکر نکنند.

قدرت انتقال ویروس کرونا به‌شدت زیاد شده است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، دکتر محمدرضا مظاهری پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با  جام‌جم آنلاین، اظهار کرد: بهترین راه پیشگیری از کرونا چیزهایی هستند که در ماه‌های اخیر به دفعات و به کرات گفته شده. در خانه بمانید، اگر هم بیرون می روید ماسک بزنید. از افراد بیمار هم دوری کنید.

مظاهری ادامه داد: قدرت انتقال ویروس کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است و به راحتی منتقل می شود. اما اینکه گفته می شود موج دوم تاثیرات شدیدتر و بدتری نسبت به موج اول داشت تا حدودی با تردید مواجه است.

وی افزود: ما در موج اول کرونا با شرایط ویژه‌ای روبرو بودیم. قرنطینه سراسری به وجود آمد و سفرهای بین شهری منع شد. اما اکنون هیچ کدام از آن شرایط وجود ندارد و به همین دلیل تصور بر این است که موج دوم شدیدتر است.

مظاهری ادامه داد: سالمندان و افراد بالای 65 سال بیشتر در خطر هستند. افرادی با سابقه جراحی های پیوندی، بیماران سرطانی، قلبی و عروقی، افراد دارای بیماری های تنفسی، بیماران کلیوی و کبدی، افراد مبتلا به فشار خون، دیابت و افرادی که از بیماری های خاص سیستم ایمنی رنج می‌برند در صورت مبتلا شدن به کرونا شرایط بسیار خطرناکی خواهند داشت.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر دشوار بودن دسترسی به واکسن ویروس کرونا، گفت: اکنون نه فقط برای ایران که کلا برای جامعه جهانی وضعیت به گونه ای است که مردم فعلا به بازگشت به زندگی عادی فکر نکنند.

منبع: جام‌جم آنلاین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول