اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

هژمونی آمریکا کاملا تحلیل رفته است/ ترامپ از واکنش ایران به اقدامات خود وحشت‌ دارد

افول هژمونی آمریکا از مدت‌ها قبل آغاز شده‌است. هژمونی آمریکا درمنطقه قبل از هر چیز دیگر به‌واسطه جنگ‌های آمریکا تحلیل‌رفته‌است. این پروسه از زمان ریاست‌جمهوری ریگان آغاز شد و از آن زمان توسط روسای‌جمهور دیگر آمریکا تکمیل شده‌است.

هژمونی آمریکا کاملا تحلیل رفته است/ ترامپ از واکنش ایران به اقدامات خود وحشت‌ دارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با پروفسور جان تیرمن، مدیر مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا انجام داده است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

- دوره ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است و شاید این یک تصمیم طبیعی برای خاتمه‌دادن به همکاری از سوی برایان هوک باشد. از سوی دیگر، اعلام‌شده که الیوت آبرامز فردی خشن‌تر است و به سیاست سخت اعتقاد بیشتری دارد. بر این اساس، ترامپ شاید با انتخاب آبرامز می‌خواهد پیام افزایش شدیدتر فشارها علیه ایران را به نظام بین‌الملل مخابره کند.

افول هژمونی آمریکا از مدت‌ها قبل آغاز شده‌است

- سیاست فشار حداکثری علیه ایران در طول دوران ریاست‌جمهوری ترامپ ناموفق بوده‌است. با این حال ترامپ قصد دارد با انتخاب آبرامز، رویکرد فشار حداکثری علیه ایران را ادامه دهد و بلکه تقویت کند.

- افول هژمونی آمریکا از مدت‌ها قبل آغاز شده‌است. هژمونی آمریکا در منطقه، قبل از هر چیز دیگر به‌واسطه جنگ‌های آمریکا تحلیل‌رفته‌است. این پروسه، از زمان ریاست‌جمهوری ریگان آغاز شد و از آن زمان توسط روسای‌جمهور دیگر آمریکا، تکمیل شده‌است.

بحران‌ در حوزه سیاست خارجی آمریکا با انتخاب مجدد ترامپ 

- آبرامز، نئوکان است، آن هم از بدترین نوعش. وی در موارد متعددی به کنگره دروغ گفته و بابت همین موضوع هم محکوم شده‌است. سوابق وی کاملا مشخص است که او کیست. باید بگویم که آبرامز جنایتکار است. او یک محافظه‌کار متخاصم و دروغگو است. اگر ترامپ در ماه نوامبر انتخاب شود، شاهد بحران‌های زیادی در حوزه سیاست خارجی آمریکا خواهیم‌بود.

- درحال‌حاضر، شهروندان آمریکایی تمرکز خاصی بر حوزه داخل (بحران کرونا و بحران‌های اقتصادی ناشی از آن) دارند. بااین‌حال بایدن در مناظره‌های انتخاباتی و سخنرانی‌های خود می‌تواند این مساله را مطرح کند که خروج از توافق هسته‌ای با ایران اوضاع را بدتر کرده‌است.

بیشتر آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند

- بیشتر آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند. اما انتخابات بر ویروس، اقتصاد و تلاش‌های ترامپ برای تضعیف نهادهای دموکراتیک متمرکز خواهد بود. درواقع مواردی مانند مسائل اقتصادی، موضوع کرونا، و ازبین‌بردن نهادهای دموکراتیک توسط ترامپ در این انتخابات، اهمیت زیادی برای رای‌دهندگان آمریکایی دارد. بدیهی است که تشدید این بحران‌ها طی ماه‌های اخیر، بر موقعیت ترامپ تاثیر منفی و بدی گذاشته است.

ترامپ از واکنش ایران نسبت به هرگونه اقدام خود وحشت‌ دارد

- تحرکات آمریکا علیه ایران ادامه خواهدیافت. من مدت‌هاست فکر کرده‌ام که ترامپ یک جنگ تمام‌عیار علیه ایران را نمی‌خواهد. او یک قلدر کلاسیک است، اما واقعا از رقیبی مصمم به نام ایران و به‌عبارت‌بهتر، از واکنش ایران نسبت به هرگونه اقدام خود وحشت‌زده است. بااین‌حال ترامپ از سوی مایک پمپئو و لابی‌های اسرائیلی در آمریکا تحت فشار قرار می‌گیرد. من معتقدم که ترامپ تا پایان سال 2020، البته اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، اقدام خاصی را صورت نخواهدداد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول