اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پشت ‌صحنه «آش» و «شکلات» آقازاده!+ واکنش‌های مجازی

سریال آقازاده در قسمت نهم با نمایش صحنه صیغه یک‌ساعته حواشی زیادی ایجاد کرد.

پشت ‌صحنه «آش» و «شکلات» آقازاده!+ واکنش‌های مجازی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو در گزارشی به حواشی پیش‌آمده درباره سکانسی از سریال آقازاده که در فضای مجازی سروصدا ایجاد کرده‌ پرداخته است که بخش‌های مهم آن از نظرتان می‌گذرد.

سکانسی از قسمت اول سریال «پدر» بعد از پخش به شدت با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی و عمومی مواجه شد؛ آنجا که شخصیت پسر دانشجو بعداز دوره شدن توسط چند دختر برای خلاصی، خود را از پنجره به بیرون پرت کرد. در سریال تنهایی لیلا، هنگامی که دختری به امامزاده برای شب ماندن مراجعه می‌‌کند، متولی آنجا تا صبح بیدار می‌‌ماند و صبح متوجه می‌‌شویم که انگشت‌هایش را برای جلوگیری از گناه سوزانده است.

در سریال آقازاده هم می‌‌بینیم که شخصیت حامد برای حضور در خانه دختری که قرار است با او ازدواج کند، شرم دارد و دختر راه حل صیغه یک‌ساعته را پیش روی او می‌گذارد. همه این سریال‌‌ها البته دستپخت کسی است که به نظر تخصصش در ساخت این موارد است. حامد عنقا که این روزها در آقازاده در نمایش خانگی حضور دارد، قبلا در صداوسیما هم این مسائل را تجربه کرده است.

طراحی صحنه‌های اروتیک به چه منظور؟

اگرچه سریال آقازاده سعی کرده داستانش را در بستری اقتصادی‌-امنیتی تعریف کند اما آنچه تاکنون مشهود است، طرح مسائل جنسی در بستر سریال بوده که باعث شگفتی ناظران شده است. آنچه در این سریال بیشتر جلوه کرده، اروتیک‌‌‌سازی است که در صحنه صیغه یک‌ساعته به چشم می‌‌خورد. درخواست‌های مکرر راضیه/مانلی برای حضور حامد در منزل و شرمی که حامد دارد با اصرار محقق می‌‌شود و در نهایت هم دادن شکلات به حامد به عنوان مهریه و خب رفتارهای طنازانه‌‌ای که انجام می‌‌شود، نشان می‌دهد اصل ماجرای این صحنه قرار بوده یک اتفاق اروتیک را رقم بزند که خب برای اسلامی‌‌‌سازی ماجرا و خب حفظ وجهه سرمایه‌گذار سریال که سازمان اوج باشد، صیغه هم به آن اضافه شده است بدون اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

درواقع سازندگان سریال با جلوه‌نمایی‌هایی که در صحنه بعد از سوی مالی/راضیه با خوردن شکلات انجام می‌‌شود به مقصود خود رسیده‌اند. از طرف دیگر اگرچه پوشش بازیگران سریال تا حد زیادی به استانداردهای پوشش رسمی نزدیک است اما نحوه آرایش بازیگران زن خصوصا آنها که نقش مذهبی دارند به شدت زیاد و دور از واقعیت است.

حمله به یک حکم شرعی با بهره‌برداری نادرست

مساله مهم دیگر این ماجرا بحث و مساله صیغه بود که یک پای جنجال‌های ایجادشده بود. اگرچه جرقه اصلی این ماجرا انتشار آن سکانس بود که با کلیدواژه‌های آش و شکلات پخش می‌شد اما روی دیگر ماجرا استفاده نادرستی بود که سریال از صیغه کرد تا باعث حمله و هجمه به یک مساله درست فقهی و شرعی شود. در بند قبلی گفتیم که اصل آن سکانس یک طراحی اروتیک و صیغه برای موجه‌سازی آن بوده است و الا اگر این دو مثلا با یک هفته آشنایی بیشتر صیغه می‌‌شدند، شبهه‌‌ای ایجاد نمی‌شد؛ هر چند این طراحی نادرست باعث شد که بار دیگر این مساله فقهی را مورد حمله قرار دهند تا دیگر کسی جرات نکند به صورت صحیح هم آن را مطرح کند.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، انتشار این سکانس از سریال آقازاده با واکنش‌های  موافق و مخالف فراوانی توسط فعالان فضای مجازی مواجه شد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول