اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دولت مخالف توزیع کالابرگ است/ حذف دلار 4200 تومانی، یارانه‌ها را میلیونی می‌کند

نایب رئیس مجلس گفت: طبق محاسباتی انجام داده شده اگر ارز 4200 کالاهای اساسی حذف شود و به مردم یارانه بدهیم، یارانه ماهیانه هر خانوار ایرانی حدود 1 میلیون 700 هزار تومان خواهد شد.

دولت مخالف توزیع کالابرگ است/ حذف دلار 4200 تومانی، یارانه‌ها را میلیونی می‌کند

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه پایش سه شنبه 22 مهر ماه بود که مهمترین بخش‌های گفتگوی وی در ادامه آمده است.

- سیستم اقتصادی ما بیماری‌های مزمن و حادی دارد که در شرایط فعلی اقتصاد اعم از فشارهای خارجی و سیاست‌های داخلی، به حالت بحرانی رسیده است.

- رشد بی‌امان نقدینگی با نرخ رشد سالانه 27 درصد بسیار خطرناک است. به دلیل عدم مهار، کنترل و جهت‌دهی این نقدینگی، مردم به دنبال تبدیل کردن نقدینگی خود به کالا برای حفظ سرمایه هستند.

از طرفی مردم حق دارند وقتی سرمایه آن‌ها مانند یخ آب می‌شود و از طرفی این ورود نقدینگی به سمت هر بازاری که می‌رود باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

- ما در گذشته به سمت موسسات مالی و اعتباری و اصلاح مدیریت آن‌ها را به انجام رساندیم؛ سپس به سراغ ادغام موسسات مختلف بانکی برای کوچک کردن نظام بانکی پرداختیم. حالا نیز باید به سمتی برویم که بانک‎ها تخلف نکنند، به این معنی که مقررات قانونی و نظارت‌های موردنیاز را بر نظام بانکی پیاده کرد تا رشد فزاینده نقدینگی مهار بشود.

- حل شدن مسئله اقتصاد بسیار بستگی به همت بخش اجرایی و دولت دارد ولی هنوز به این باور نرسیده‌اند.

- دست‌فروشی نه تنها جرم نیست بلکه قانون تسهیل فضای کسب‌وکار زمینه انجام استاندارد دست‌فروشی را نیز ایجاد کرده است، در حالی که خیلی از کشورهای دنیا بخشی از خیابان‌های خلوت را در اختیار دست‌فروشان قرار داده‌اند تا به امرار معاش بپردازند. وقتی دولت نمی‌تواند شغل ایجاد کند، جلوی دست‌فروشی را نباید بگیرد.»

ما در مجلس با طرح معیشت یا پرداخت یارانه کالایی را دنبال می‌کنیم؛ به این صورت که کالابرگ به مردم بدهیم و حداقل هفتاد قلم کالا را به قیمت ثابت و مشخص در اختیار مردم قرار دهیم ولی متاسفانه دولت با این مورد مخالف است

- آمریکا با آن اقتصادش نیز 45 میلیون کالابرگ توزیع می‌کند ولی ما هم نفهمیدیم چرا دولت همراهی نمی‌کند.

- سالانه 12 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی می‌دهیم که اجناس ضروری گران نشوند اما در بازار قیمت‌ها بالا می‌رود. طبق محاسباتی انجام داده شده اگر ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی حذف شود و به مردم یارانه بدهیم، یارانه ماهیانه هر خانوار ایرانی حدود 1 میلیون 700 هزار تومان خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول