اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بااین میوه پاییزی به جنگ بیماری‌ها بروید/ میوه‌ای مفید برای رشد کودکان

خرمالو سرشار از آب و بتاکاروتن و مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B۳، B۲، B۱ و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری سلولز را دارد.

بااین میوه پاییزی به جنگ بیماری‌ها بروید/ میوه‌ای مفید برای رشد کودکان

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خرمالو سرشار از آب و بتاکاروتن و مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B۳، B۲، B۱ و C است، در ضمن این میوه مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری سلولز را دارد.

میوه‌ای مفید برای رشد کودکان

خرمالو به علت دارا بودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بدن بسیار مفید است و آهن موجود در آن عنصر اصلی خون‌سازی است. اسید‌های موجود در این میوه باعث هضم بهتر غذا و نیز جذب بهتر بعضی از ترکیبات غذایی مانند آهن و روی می‌شود. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه‌ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آن‌ها موثر است.

چربی خونتان را با خرمالو کاهش دهید

میوه رسیده خرمالو گلو را نرم می‌کند و از آن برای درمان اسهال خونی هم می‌توان استفاده کرد. دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گَرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می‌کند. خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از فیبر‌های محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می‌شود.

افراد مبتلا به فشار خون بالا خرمالو را فراموش نکنند

خرمالو سرشار از پتاسیم و منیزیم است به همین دلیل مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌تواند مفید باشد. اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی‌شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالو هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون فیبر موجود در آن یبوست را تشدید می‌کند.

می‌خواهید مو‌های سالم و پرپشتی داشته باشید؟

افرادی که موهایشان اصطلاحا کم پشت است و یا به قدری که باید پر نیست، می‌توانند با خوردن خرمالو و دریافت روی موجود در آن، مو‌های سالم و پرپشتی داشته باشند. خرمالو، به اندازه توت فرنگی آنتی اکسیدان دارد و به همین دلیل، شما می‌توانید برای جوان سازی و شاداب سازی پوستتان، روزی نیم ساعت پوست خرمالو را روی صورتتان قرار دهید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول